Alla inlägg den 11 december 2012

Av rosatjejen - 11 december 2012 21:25

 

Sitter just nu med dessa påsar på fötterna.

Det är Babyfoot som gör fötterna lena som baby fötter efter ungeufär 5 dagar.

Man sitter med dessa påsar som är fylda med nån sorts gelé av en massa naturliga ingredienser (kommer inte riktigt ihåg vad det är) i 2 timmar, och efter några dagar börjar fötterna ömsa skinn, och efter ytterligare ett par dagar så är fötterna som nya.

Detta är faktiskt tredje gången jag använder mig av just Babyfoot, så jag vet att det fungerar

Ungeufär en gång i halvåret så blir mina fötter torra och det bildas lite sprickor på hälarna, och då är Babyfoot perfekt.

I somras provade jag fish spa istället, och det var ungeufär likvärdigt med detta, men fish spa är så onödigt dyrt här i Sverige.

 

Så här ser förpackningen ut.

Förut har jag beställt på nätet, men den här gången köpte jag den på Life butiken


Tidigare idag så var jag med Olivia på vårdcentralen, för att ge henne influensa vaccin, eftersom att doktorn tyckte att det kunde vara bra för min skull.

Man är ju inte 100% skyddad av vaccinet, så skulle hon få influensan så finns det en liten risk att jag skulle kunna bli smittad, och då var det bättre att ta det säkra före det osäkra och vaccinera henne med.

 

Och när man varit så duktig och tagit en spruta utan minsta gnäll, så måste man ju få en belöning från leksaksaffären.

Hon valde en Top model målarbok och nya färgpennor, och så här glad var hon sen.

Av rosatjejen - 11 december 2012 10:18

De senaste veckorna har jag legat rätt stilla i vikt, det har pendlat lite mellan 59,9 och 61,5, lite beroende på vad jag ätit.

Jag har ju slarvat lite med min Lchf diet, och varit lite frikostigare med kolhydraterna än vad jag brukar, nu när jag är sjuk, men har ändå varit noga med att vara kvar i ketos. Det  kollar jag med jämna mellanrum med ketosstickor som jag köpt på Apoteket.

Jag tror även att mitt trampande på crosstrainern också gjort sitt till, att jag inte gått ner så mycket, eftersom jag fått lite mer muskler. För även om det inte synts nåt på vågen, så ser jag faktiskt lite skillnad när jag ser mig i spegeln, och det känns framförallt på kläderna.

Nu har jag tänkt att vara lite hårdare med Lchf de här sista dagarna innan jul, och försöka minimera kolhydratsintaget så mycket det bara går

Det innebär att jag får dra ner på latte, finncrisp, som jag unnat mig ganska friskt de senaste veckorna.

Drömmen är att gå ner till 58kg innan nyår, tur att drömmar är gratis ;-)

 

l

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards