Alla inlägg under februari 2013

Av rosatjejen - 28 februari 2013 21:48

Som jag skrivit förut så gillar jag Edblads smycken i rostfritt stål.
Det är så himla snyggt, särskilt när man är lite solbränd som jag är nu.
Nacka Forum ligger en butik som heter "Lilla Ztenen" och dom säljer bland annat just Edblads smycken. Eftersom jag passerar denna butik ganska ofta så får jag verkligen tala mig själv tillrätta och verkligen stålsätta mig för att inte slinka in där, för har jag väl gått in så slutar det nästan alltid med att jag kommer därifrån med nått snyggt smycke från just Edblads, som jag inte alls visste innan att jag inte kan leva utan ;-)
Nu senast häromdagen så råkade den här ringen ropa på mig, så jag var ju bara tvungen att köpa den.

Av rosatjejen - 27 februari 2013 13:05

Hmmmm.... inget gott som inte har nått ont med sig, eller tvärtom som det egentligen ska vara.
Nästan 4kg har jag gått upp på drygt 2 veckor, men gott var det ;-)
Jag hade visserligen kunnat hålla igen lite kan man tycka, men vad fasen det är ju nästan omöjligt med all den goda mat som var uppdukad från tidig morgon till sena kvällen.
På söndag planerar jag att börja med Lchf igen och då kommer jag vara mycket strikt de första veckorna för att gå ner till 59-60 så snabbt som möjligt.

 

Av rosatjejen - 27 februari 2013 12:48

Lite bilder från vår semester på Hotel Gloria Palace San Agustin på Gran Canaria.
De flesta bilder är dock på lilla O men så är det när man har barn, man fotar det bästa man har helt enkelt

Av rosatjejen - 25 februari 2013 08:47

Precis när jag vaknat imorse så ringde min telefon. Det var vårdcentralen som ringde och meddelade att min nya läkare är sjuk idag, och att dom flyttat fram min tid till på torsdag istället. Jag hoppas verkligen att hon är frisk då, för min sjukskrivning går ut på torsdag.

Av rosatjejen - 25 februari 2013 00:30

Nu är jag hemma i Sverige igen, och imorgon börjar allvaret igen med läkarbesök hos den nya doktorn. Så snälla ni håll tummarna för mig nu, så att hon inte är lika dum som den förra, eller förresten det är nog inte möjligt att nån kan vara dummare än hon.
Det är i vilket fall skönt att vara hemma igen, även fast jag redan längtar efter värmen och solen, men nu är ju snart våren här hoppas jag :-)

Av rosatjejen - 21 februari 2013 18:40

Det blir inte så mycket läst här som jag hade tänkt. Men det beror inte på att jag är ofokuserad, utan på att vi träffat så mycket roliga och trevliga människor här som vi pratar med vid poolen om dagarna.
Lite har jag dock hunnit läsa, har hunnit med Åke Edwardssons senaste bok om kommissarie Winter, den var riktigt bra.
Har även hunnit läsa ut Marie Jungstedts senaste "sista akten" som var okej, men inte mer än så.
Nu läser jag i Måns Kallentofts bok "Vattenänglar" och den tycker jag om.

Idag har solen varit lite extra het känns det som, så jag har lyckats bränna mig lite på armarna, trots att jag smorde in mig med solkräm i morse.
Det känns lite tråkigt att det inte fungerar att lägga in bilder, men jag får lägga in desto fler när jag kommit hem igen.
Vet inte riktigt om jag vågar skriva detta, men jag börjar faktiskt längta hem en smula.
Nu ska jag klä mig för middag, och sen har vi lovat Olivia att vi ska åka bort till Tivolit i Maspalomas en stund.

Av rosatjejen - 15 februari 2013 09:37

Jag har problem med att ladda ner bilder märker jag. Tråkigt.
Jag provar en sista gång.

Av rosatjejen - 14 februari 2013 15:54

Detta är livet

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards