Alla inlägg under juli 2011

Av rosatjejen - 30 juli 2011 18:54

Nu är jag hemma igen efter några helt underbara dagar hos min bror. Tänk så härligt att bo i skärgården på sommaren.

 

Vågen har fått vila helt sen i tisdags, och det ska den få fortsätt göra några dagar till.

 För nu är det tvätta och packa som gäller igen, för på måndag morgon beger vi oss mot Göteborg, det ska bli så roligt, har verkligen sett fram emot det.

 

Idag var vi förresten en sväng in till Skansen, och fy så besviken jag blev. Det är iofs ganska många år sedan jag var där sist men ändå, det var inte alls lika fint som förr, och lill skansen var flyttat för att dom höll på att bygga om, så det var knappt några djur alls att titta på. Men huvudsaken var att lilla O hade roligt, och det hade hon.

 

Här kommer några fina kort från dagarna hos brorsan och hans fina ungar.

 

Lilla O och kusinen Lilla A  fick prova på att köra själva med lilla båten, vi var lite oroliga att dom skulle sätta kurs mot Landsort, men det gjorde dom inte som tur var

 

Härligt att vakna upp till den här utsikten varje morgon.

 

De härligaste små barnen som jag vet, på det lilla rökeriet där dom säljer världens godaste rökta fisk och skaldjur och som tur är har dom även glass.

 

Tyvärr avslutades vistelsen hos min bror med en objuden gäst, som är så otroligt hatad, den ursäkta uttrycket, jävla barnmigränen slog plötsligt till med svåra smärtor och kräkningar, fy faan säger jag bara vad synd det är om alla dessa barn som drabbas av detta.

Vi har ändå varit ganska skonade från dessa anfall denna semester enbart 3-4 stycken svåra attacker på 4 veckor, och dom har gett med sig på ca 6-12 timmar vilket är bra, då dom ibland kan pågå i ett par dygn.

 

Av rosatjejen - 26 juli 2011 09:38

IIdag var det lite roligare att se resultatet på vågen, 67,0 vägde jag och det är -0,6 sen igår.

Idag ska jag och lilla O bege oss till Nacka Forum för att inhandla en födelsedgs present till brorsonen/kusinen Axel som fyllt 8år. Han fyllde när vi var på Kreta, så vi ska fira honom imorgon istället, då jag och Lilla O ska ska åka hem till dom imorgon och stanna där en natt eller 2.

Min bror bor med sina barn på en ö utanför Nynäshamn, vilket är rena paradiset nu på sommaren, men mindre kul på vintern.

Min bror är en fena på att laga mat, så det lär inte bli nån bantning när jag är där.


Nu ska jag gå in och väcka min 8-åriga sjusovare, hon skulle kunna sova till 12 om hon fick, lite lik mamma :-)))

Av rosatjejen - 25 juli 2011 15:49

Gud så omitiverad jag känner mig.

Började morgonen med nutrilett, så långt var det bra, men nu på eftermiddagen sprack det med några kex och godisar :-(  har ingen som helst karaktär just nu. Jag har i alla fall inte druckit någon cola hittills idag, eller än så länge kanske jag ska skriva, för dagen är ju långt ifrån slut.
Ja ja..jag har i vilket fall som helst vaknat upp och sett resultatet av mitt semester frosseri, och Rom byggdes ju inte på en dag........

Av rosatjejen - 25 juli 2011 10:07

Usch !  Jag vägde mig i morse och fick en smärre chock. Vågen visade på 67,6 kg vilket är helt ofattbart då  jag i torsdags vägde 65,9 kg ,Nog för att jag ätit och druckit gott i helgen, men inte trodde jag att det skulle visa så mycket som +1,8 kg.


Nu får jag helt enkelt ta och skärpa till mig och försöka äta lite sundare den här veckan, och framför allt inte tjoffa i mig en massa läsk och godis.


Den här veckan har jag inte någonting inplanerat, så det blir att ta dagarna som dom kommer.


Nästa måndag åker vi till Göteborg, det ska bli jätte roligt. Jag har inte varit där sedan 1993, och då besökte vi i stort sett bara Liseberg.

Nu har vi bokat hotel mån-tors, så nu ska jag väl hinna se lite mer än bara Liseberg, även om det nog kommer att spenderas mycket tid och pengar där :-)


Idag fullkomligt vräker regnet ner, så jag ska nog stanna inne och tvätta, stryka och städa lite, inget roligt alls men nödvändigt.

Av rosatjejen - 24 juli 2011 16:49

Med tanke på tragedin i Norge, så kan jag inte med att blogga om min vikt och annat som bara känns platt och oviktigt den här helgen.

Av rosatjejen - 22 juli 2011 15:59

Vi är hemma igen, efter några helt underbara veckor på Kreta.

Allt har verkligen varit perfekt, ja förutom att jag blev sjuk och fick halsfluss första dagen, men det avhjälptes snabbt med en dunderkur penecillin.

Hotellet Casa Maria var över våra förväntningar, mao helt perfekt. Vi hade turen att få en lägenhet med terass ca 5 meter från poolen, kunde inte varit mycket bättre.

 

Vi hade ju fått höra från flera håll att allt hade blivit så mycket dyrare och att grekerna i platanias var sura och otrevliga nu när det är kris, men det stämde inte alls, dom var hur trevliga och glada som helst och priserna var helt normala dvs, lite billigare än hemma.

 

Jag har inte hunnit lägga in bildern från kameran i datorn ännu, men här kommer några stycken från min ifån.

 

Mina fina tjejer E och O

 

Lilla O som älskar vattenmelon trivdes som fisken i vattnet eftersom man på nästan alla restauranger blir bjuden på vattenmelon och raki innan man får in notan

 

Lilla O på hotellet

 

Lilla O och E gör konster i poolen på hotellet, dom blev dessutom mycket goda vänner med han som jobbade i poolbaren, så det blev en hel del gratis dricka och glass för deras del :-)

 

Jag och lilla O sista kvällen

 

Jag lovar att lägga in fler bilder så fort jag hunnit föra över dom.

 

Vikten visade idag på 65,9 kg och det får jag vara mycket nöjd med efter allt gott jag ätit och druckit dom här veckorna. Jag får hoppas att jag snart går ner lite igen.

 

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards