Alla inlägg under juni 2015

Av rosatjejen - 30 juni 2015 14:36

Någon vill tydligen att jag ska bli fet (eller rättare sagt fetare)

Men eftersom att jag inte är någon otacksam typ, så kommer jag självklart äta upp den med glädje. Fast det kommer nog ta en vecka eller så, för den är betydligt större än vad den ser ut att vara på bilden.

Idag har jag varit och lämnat nytt pk prov, så nu hoppas jag att det sjunkit sen sist, då det låg på 4,3 vilket är på tok för högt för mig.

Av rosatjejen - 28 juni 2015 20:08

Äntligen har sommaren kommit, som vi längtat.
Idag är en sån där dag då vi bara hängt ute i solen och njutit

Allt får liksom ett bättre skimmer när solen skiner och det är varmt och skönt, jag glömmer nästan bort sjukdom och annat elände för en stund.

Av rosatjejen - 22 juni 2015 17:41

Mitt pk värde hade stigit lite för mycket när jag lämnade prov sist, 3,7 visade det på (ska ligga runt 2,5) Så det betydde att jag vågade mig på att äta lite mer jordgubbar nu, så det har blivit några jordgubbstårtbitar de senaste dagarna. Vågar inte ens gissa på hur mycket plus vågen kommer visa på nästa gång.
Nu hoppas jag att det visar på mer normala värden när jag lämnar prov nästa gång, så jag slipper lämna blodprov varje vecka nu framöver.

Och det där med vågen var mest på skoj, för just nu skiter jag faktiskt i hur mycket jag väger, så länge jag bara slipper ha ont och får må någorlunda okej så är vikten rätt oviktig en tid framöver.

Av rosatjejen - 22 juni 2015 17:15

Jag fick sån värk i gallan veckan innan midsommar och sen har det hållt i sig till och från ända tills nu, allt för att jag åt lite vattenmelon.
Eftersom hälsan är skral redan innan så behövs det inte så mycket för att däcka mig totalt, och att ha pinvärken från helvetet tror jag kan däcka vem som helst. Det gör så ont att jag nästan önskar att nån ska komma och skära halsen av mig när det är som värst.
Midsommaren blev därför som vilken vanlig trist helg som helst. Tur i oturen var att det redan innan var bestämt att Olivia skulle följa med Emelie och hennes kille ut till släktingar i skärgården och fira midsommar, så dom har haft en mysig och traditionsenlig midsommar med midsommarstång, sill o lax, och dans på logen.
Nu kommer det nog ta lång tid innan jag vågar mig på att äta vattenmelon igen.

Av rosatjejen - 12 juni 2015 20:45

Jag har bara njutit de sista dagarna, över väder, sommarlov, och det bästa av allt, Matilda har varit hemma.
Hon kom med tåget igår kväll och stannade tills middagstid idag. Nu har hon åkt vidare hem till sin pappa, för att sen åka tillbaka ner till Malmö igen redan imorgon.
Det var så roligt att få rå om henne lite, hon har ju inte varit hemma sedan i februari.
Nu hoppas vi på att Olivia och jag kan åka ner och hälsa på henne några dagar i juli, men än så länge är inget bestämt, det är så mycket olika saker som måste klaffa för att det vi ska kunna komma iväg.

En som också var glad att syrran var hemma var lilla Bobo. Han blev så glad så han tom, valde att sova i Matildas säng istället för min ;-(

Jag har mest tillbringat tiden på balkongen de senaste dagarna, det är så härligt med solen och värmen. Mår så mycket bättre i både kropp och själ när jag slipper frysa,

Av rosatjejen - 9 juni 2015 19:33

Tänk vad solen gör för både kropp och själ.
Finns det något bättre än att sitta uppkrupen i en trädgårdstol i solen och se sitt barn leka med sin hund....

Ja också lite kaffe också förstås

Nu är vi mer än redo för morgondagens skolavslutning.

Av rosatjejen - 7 juni 2015 23:24

Vi hade lite otur med vädret i helgen, så det har varit lite småjobbigt att behöva inta middagarna på balkongen, men vi fixade det mellan regnskurarna.
Men idag äntligen så kunde jag åka och köpa ett nytt bord

Av rosatjejen - 5 juni 2015 22:12

Idag fick jag äntligen lite sommarfeeling och sol på min bleka kropp. Dum som jag är så satt jag ju i solen alldeles för länge, och dessutom utan minsta lilla droppe solskyddsfsktor, så nu ser jag ut som en kokt kräfta i ansiktet.
Tänk vad lite sol och värme gör med humöret, man blir som glad i hela kroppen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards