Alla inlägg under februari 2012

Av rosatjejen - 27 februari 2012 19:23

Har varit hängig hela dagen idag, och inte haft någon vidare aptit.

Åt ett par ryvita knäcke till latten imorse. och sen bara lite turkiskyoughurt med frömusli till lunch. Så nu ska jag försöka få i mig lite middag, samtidigt som Olivia får lite gott kvälls fika.

  

Kanelbulle och jordgubbs saft till lilla O

 

  

Serrano skinka och lite ost till mamman (osten glömmer jag alltid bort vad deb heter, men det är gueyre, eller nåt liknande) Hur som så är den supergod

Bantning · Lchf · Mat
Av rosatjejen - 24 februari 2012 17:19

Dagens middag fick bli detta

  

Helstekt fläskkarré i ugn med gorgonzola sås, gjord på lika delar gorgonzola och creme fraish 34% som bara fått koka ihop.

 

Fläskkarrén fick stekas i ugnen på enbart 125 grader vilket tar lång tid, men det blir så otroligt gott och mört.

Just karré är toppen mat att ha färdigt hemma, bara att skära upp några skivor när man blir hungrig, eller att ta med som matlåda till jobbet.

Bantning · Lchf · Mat
Av rosatjejen - 23 februari 2012 09:09

Som jag skrivit om förut , så fick jag ju en Tassimo kaffemaskin av jultomten, vilket var mycket uppskattat. "Tomten" hade införskaffat denna fina lilla maskinen på mediamarkt, där han även köpt en hel massa olika kapslar till i olika smaker. Senare har jag köpt de flesta kapslarna på coop eller Willys, då dom har de flesta smakerna, men tyvärr inte min favorit Latte less sweet, den har dom bara haft på mediamarkt. Tyvärr så upptäckte vi nu senast vi skulle fylla på lagret att dom inte längre säljer latte less där. Besviken och irriterad så kollade jag runt på nätet efter det jag sökte, och det slutade med att jag beställde kapslar direkt från tassimos hemsida, lite dyrare men det skulle visa sig vara värt det. I söndags skickade jag iväg beställningen ut i cyberrymden, och tänkte för mig själv att det här lär ju ta minst en vecka om inte mer. Döm om min förvåning när det igår morse ringde på dörren och mina kapslar levererades på vid dörren på endast 2 1/2 arbetsdag, helt otroligt snabbt, och lika skönt var det att slippa bege sig till vårt utlämningsställe (pressbyrån) och köa för att hämta ut ett sort och tungt paket.

Så nu är ordningen återställd här hemma och jag kan fortsätta att njuta av mina latte less. Självklart så skulle jag ju kunna dricka vanliga latten, men tycker att det är onödigt då den innehåller nästan dubbelt så mycket kolhydrater som latte less.

Av rosatjejen - 22 februari 2012 14:15

Är hemma med magsjuka, inget kul alls. Får inte behålla någonting av det jag stoppar i mig i mer än 5 minuter, så det är lika bra att ge upp det där med ätandet för en stund och låta magen vila.

 

Igår visade vågen på 65,1 kg, så det går sakta men säkert neråt igen och det känns ju roligt. Jag trodde faktiskt att det skulle gå lite trögare nu än innan semester, eftersom jag innan semestern var tok strikt och knappt fick i mig några kolhydrater alls. Medans jag nu unnar mig lite kolhydrater i form av grönsaker och Ryvita bröd och latte, det är bara att hoppas att det fortsätter lika bra. Jag har ju en förhoppning att nå min målvikt på 58 kg innan sommaren, och till dess är det ju 7 kg och ca 3 månader. Det skulle kännas så kul att få gå i mål en endaste gång, alle de gånger jag bantat innan så har jag gett upp  och inte orkat mer när vägt runt 63 kg, och den här gången så hoppas jag verkligen att jag ska klara mig över mållinjen. Det skulle stärka mitt ego lite ;-)

 

Nu har lilla O kommit hem med huvudvärk. Jag hoppas verkligen att inte hon också ska bli sjuk nu, stackarn.

Av rosatjejen - 18 februari 2012 17:05

Ursäkta dåligt bloggande, men denna första veckan efter semestern har varit mycket händelserik, så det har varken funnits tid eller ork att blogga. Men nu är jag här igen och mycket glad över att kunna skryta med att jag lyckats gå ner -2,2 kg sedan i måndags, helt otroligt med tanke på att jag inte har varit alls så strikt som jag var innan semestern.


Till frukost har jag unnat mig 3-4 stycken ryvita knäckebrödsskivor med bregott och te med cocosa.

Till lunch har det blivit kött med nån sås eller gorgonzola och vissa dagar även lite coleslawe

Till mellanmål när jag jobbat sent så har det blivit ytterligare en kopp te med cocosa

Till middag har det blivit en latte och lite charkisar eller ytterligare några skivor ryvita med bregott


Ja ni kan ju gissa om jag är nöjd, det är när man ser sådana här resultat som det faktiskt är roligt att banta.


Nu har jag just skickat iväg den här tjejen på kalas

Ikväll blir det fläskkottletter med brysselkål och gorgonzola sås till middag


Ha en fortsatt trevlig lördag allihop

Av rosatjejen - 12 februari 2012 12:39

Vi är hemma igen efter 2 veckor med sol och bad (förutom de dagar som de blåste storm, eller var mulet)

Hotellet var fantastiskt, men det var inte området utanför hotellet. Sharm el sheik lär jag nog aldrig återvända till. Om jag någonsin återvänder till Egypten, så får det bli någon annan ort som inte enbart är uppbyggd för turister.

 

Jag lyckades med det otroliga att gå upp 3 kg på drygt 2 veckor, trots att maten inte var det godaste jag ätit, men det fanns inte så mycket att välja på så tyvärr slank det ner lite för mycket kolhydrater än vad jag tänkt.

Däremot så klarade vi oss från magsjuka, hörde faktiskt ingen därnere som blivit sjuk. Med tanke på alla varningar vi fått av vänner och bekanta om att man inte kan åka till egypten utan att bli magsjuk, så känns det ju skönt att komma hem och kunna säga att dom hade fel ;-)

 

Nu är det dags för mig att starta upp med lchf igen och det tänker jag göra imorgon måndag. Min tanke är att nu inte vara riktigt så strikt som jag var innan semestern, då jag mer eller mindre nollade kolhydraterna. Nu tänker jag äta som vanligt men utesluta allt socker, ris, potatis och allt med vitt mjöl, även frukt måste jag nog vara mycket försiktig med.

Om inte detta kommer att ge något resultat så får jag väl börja nolla igen.

 

Nu ska jag ta en promenad till Life butiken och köpa hem lite mer cocosa

 

Lilla O på hotellet precis innan vi skulle bege oss till flygplatsen för hemfärd

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards