Alla inlägg under juli 2014

Av rosatjejen - 27 juli 2014 22:46

Fläkten är min bästa vän nu, åtminstone nattetid.

Det har verkligen varit några riktigt heta nätter de senaste, ja heta på det riktigt varma och svettiga sättet alltså inte heta på det andra mer romantiska sättet om ni förstår ;-)
Hur som så har det varit lite svårt att sova i värmen och då särskilt framåt morgonkvisten då solen lyser rakt in i alla våra sovrum.
Jag har inte vågat ha fönstret öppet för mycket på grund av katten, jag vill ju för allt i världen inte att hon ska trilla ut. Men igår så tänkte jag att äsch hon är ju ändå så feg så hon skulle nog aldrig ens komma på tanken att hoppa upp på fönsterbrädan om inte fönstret är ordentligt stängt. Och mycket riktigt hon har inte varit i närheten av det nästan vidöppna fönstret och jag har nu svalt och skönt i sovrummet igen.

Jag är glad att vi faktiskt var hemma idag när ovädret drog förbi, så jag hann stänga alla dörrar och fönster, för jäklar vad det åskade, regnade och blåste. Det var ju liksom inte som vanligt regn som kom utan mer som en vägg av vatten. Och vilka vindar det kom, ett tag så trodde jag faktiskt att några av träden på framsidan skulle falla, men dom klarade sig som tur var. Värre var det med blommorna, vissa var helt sönderslagna.

Av rosatjejen - 26 juli 2014 22:00

Nu har vi haft så där overkligt varmt i snart en vecka, och det är ju helt ljuvligt.
Dock börjar det bli lite små jobbigt på kvällarna och nätterna nu.
Vår balkong har ju eftermiddag och kvällssol (13,30-ca 22) vilket vi i vanliga fall tycker är toppen, men just nu är det lite väl varmt där faktiskt.
Tur då att vi har en baksida som är helt i skugga eftermiddag och kväll

Helt perfekt nu på kvällarna ju, tror aldrig vi suttit där så ofta förut, svalt och skönt. Ja om man nu kan kalla 28grader för svalt förstås, men allt är ju relativt. Skulle gissa på närmare 45grade på balkongen när solen legst på hela dagen.

Idag fick även Svea följa med ut en stund.

Av rosatjejen - 24 juli 2014 08:47

Lata dagar på stranden med på tok för mycket mat som jag tuggat i mig helt frivilligt har resulterat i detta

Jag försöker att inte tänka så mycket och bara strunta i det, men det är svårt när jag gått upp 2kg på bara en månad.
Det allra bästa kanske vore att låta bli att väga sig några dagar, men att ställa sig på vågen när jag vaknar har blivit en morgonrutin som liksom sitter i ryggmärgen.
Ska försöka att koppla av och inte tänka på det i en vecka till, men sen är resten av familjens semestrar slut och då blir det lättare att hålla igen på kolhydraterna och köra 8/16 som jag brukar

Av rosatjejen - 22 juli 2014 22:57

+32 grader var det idag enligt min väderapp, så fantastiskt skönt. Hoppas att vi får många fler såna här dagar framöver då man bara kan ligga på stranden och chilla och ha det så där oförskämt bra.
Idag så var vi vid ett insjöbad och det är egentligen inget fel på det, men när det är så här pass varmt så föredrar jag nog havsbad, så det får det bli imorgon.
Enda nackdelen när det är så här varmt är att jag äter alldeles för mycket av både mat och snask och gud så gott det är.
Vågar inte ens gissa på vad vågen kommer visa på i slutet på veckan, men på samma gång så känner jag att jag inte orkar bry mig just nu. Banta får jag göra när värmeböljor och resten av famijens semestrar är över, nu vill jag bara njuta av livet och umgås med alla så mycket jag orkar innan det blir grå vardag igen.

Av rosatjejen - 22 juli 2014 10:20

Godmorgon!
Sitter på balkongen och njuter en latte och tittar på mina plantor

Äntligen så har mina tomater börjat skifta lite i färg och börjar anta en lite rödare färgton.

Ett tag för nån vecka sedan så var jag beredd att ge upp helt med både tomaterna och jordgubbana, trodde helt enkelt att det var kört för att dom fått för lite sol , men nu så plötsligt börjar det äntligen hända något.

Av rosatjejen - 21 juli 2014 22:34

Är helt slut efter ytterligare en dag på stranden med delar av familjen


Mys

Av rosatjejen - 20 juli 2014 22:47

Efter en lång dag på stranden med massor av sol och bad, så sitter jag nu och myser ute på balkongen med min bok.
Min bok ja, det går framåt faktiskt har nu läst hela 47 sidor på 4 dagar, och nu känner jag äntligen att det börjar lossna lite och att jag börjar komma in i handlingen ordentligt, vilket gör att jag lyckas koncentrera mig på läsningen allt längre stunder. Men det måste fortfarande vara tyst och lugnt omkring mig när jag läser för annars tappar jag fokus direkt.

Av rosatjejen - 20 juli 2014 07:50

Idag är jag uppe med tuppen helt frivilligt.
Det verkar bli en riktigt fin dag idag, så jag förbereder för en heldag på stranden.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards