Alla inlägg under februari 2015

Av rosatjejen - 28 februari 2015 22:21

Grönsaker och hollidaydipp är ju bara så gott.

Bobo är tokförtjust i morötter och här ser det ut som om han försöker få fatet att komma till honom via nån sorts telepati. Såklart fick han ju en, men det var tydligen inte tillräckligt.

Av rosatjejen - 28 februari 2015 15:47

igår ville Olivia att vi skulle äta nachos till middag, så nachos blev det.

Hon lägger ner mycket tid på att dom ska bli fina också.
Vi åt så vi nästan storknade, och ändå orkade vi med lite grönsaker och dipp lite senare.
Grönsaker och dipp har hon förresten önskat även ikväll när vi ska titta på melodifestivalen.

Av rosatjejen - 27 februari 2015 08:54

Igår när jag var ute med Bobo på en liten promenad, så hände det som bara inte får hända, KOPPLET GICK AV på en trafikerad väg. Det var så nära att han blev påkörd, men bilen som kom emot oss körde som tur var sakta och hann bromsa in i tid.
Jag blev så fruktansvärt rädd, och Bobo han trodde ju att det var nån rolig lek, så han skuttade ju runt där på bilvägen så där som valpar gör när dom är glada, fullständigt livsfarligt.
Tillslut fick jag tag i honom, och sen fick jag bära hem honom.

När vi kom hem så försökte jag laga kopplet och det gick, det var ett spänne på flex kopplet som gått upp av nån outgrundlig anledning. Men även fast det gick att laga så kändes det inte säkert längre, så nu har jag varit hos skomakarn som tog bort spännet och sydde i det, så nu kan det omöjligt hända igen.

Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om det hände den här lille killen något.

Olivia var med storasyster Filippa på hennes jobb igår, och när dom kom hem så hade dom fina blommor med till mig

Underbara älskade ungar, som är så snälla mot sin mamma.

Av rosatjejen - 25 februari 2015 23:10

Nu är den här långa dagen äntligen slut och nu sover både barnet och hunden tryggt.

Av rosatjejen - 25 februari 2015 17:06

....helsefyr vilken lång dag det blev idag, och än är inte dagen slut.
Nerverna ligger bokstavligt talat utanpå.

Av rosatjejen - 24 februari 2015 19:14

Idag har varit en riktigt seg dag. Känner mig trött och håglös, men samtidigt spänd som en fiolsträng på väg att brista.
Det här som jag går igenom nu vill jag aldrig uppleva igen, det är jävulskt jobbigt.

Av rosatjejen - 22 februari 2015 20:02

Härligt att det är sportlov, långa sköna sovmorgnar...eller just det blir det ju inte, vi har ju hund nu. Ja men skönt ändå, ingen läxläsning, myskvällar och framför allt inga tider att passa, ja förutom att gå ut med hunden dåra ;-)
Skämt åsido sä älskar vi verkligen hunden, så glad över honom trots tidiga morgnar, grusiga golv, och ett ständigt letande efter skorna varje gång man ska ut. Det enda som kan göra mig lite irriterad är när det är sandigt/grusigt i sängen när jag ska lägga mig på kvällen och bara inte orkar bädda om, men så räcker det med att titta på honom så är allt liksom förlåtet

Av rosatjejen - 22 februari 2015 09:50

Det är ju som alla vet inte så himla lätt att gå ner i vikt när man inte kan träna. Och dom där sista kilona innan man liksom är i mål är ju alltid dom svåraste att gå ner. Jag har ju haft 57kg som målvikt länge nu, men inte lyckats nå dit ännu, var iofs där och nosade förra våren då vågen under en kort period visade på 57,7 men sen gick det tyvärr uppåt igen. Har nu legat rätt stadigt de sista året på runt 59-60 kg.
Men jag hoppas att trägen vinner tillslut, och nu har vågen äntligen börjat peka lite neråt igen, hoppas nu bara att det fortsätter så ett tag till

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards