Alla inlägg under februari 2015

Av rosatjejen - 20 februari 2015 09:33

Har bestämt mig för att sälja min crosstrainer, som bara stått i gästrummet och samlat damm det senaste året.
Nypriset var 6000kr för två år sedan, så jag vill ha minst 2700kr för den.
Inser att jag måste sälja en del annat också om det blir så att vi måste flytta till mindre.

Av rosatjejen - 19 februari 2015 15:43

Alltså Ryvita knäcke, finns det något godare hårdbröd?
Med lite mjukost på så blir det heller inte så många kalorier.
Dessa två mackor med mjukost blev endast 108 kcal tillsammans, nästan ingenting ju.

Av rosatjejen - 19 februari 2015 12:35

Många jag känner blir ohungriga när dom är lite deppiga, eller när dom går igenom något jobbigt eller stressigt.
Själv önskar jag att jag var lite så också, men tyvärr inte. Jag är precis lika hungrig som vanligt, orättvist ;-(
Får ändå vara glad åt jag inte är en sån som tröstäter en massa gotta, för då hade jag nog både varit tjock och ruinerad nu. Fast just det, ruinerad är jag ju nästan ändå ;-o
Ikväll ska jag göra tomatsoppa med pastaskruvar och kyckling i till middag, helt enligt dotterns önskemål, och inte mig emot, riktigt gott faktiskt.

Av rosatjejen - 18 februari 2015 19:08

jag har en tand längst bak i underkäken, som nu blivit vass på vissa ställen. Jag misstänker att det är en gammal lagning som håller på att lossna. Det gör inte särskilt ont, men är obehagligt och så fastnar det en massa mat där varenda gång jag ätit typ kött eller liknande. Sjukt irriterande är det i alla fall.
Nu går jag här och funderar på om jag vågar vänta en månad till med att ringa tandläkaren, eller om jag ska ringa nu innan det börjar göra allt för ont, och låta räkningen ingå i den allmänna konkursen...
Alltid är det nåt som är trasigt liksom, är det inte en toalett så är det en tand liksom. Jag undrar vad som går sönder härnäst

Av rosatjejen - 17 februari 2015 17:19

Äntligen minus på vågen.
Hur mycket spelar liksom ingen roll, bara det pekar neråt.

Av rosatjejen - 16 februari 2015 22:17

Så här vill han gärna sova, med hakan mot min axel och det är sååå gosigt.
Jag är så otroligt glad över att jag har honom och särskilt nu när livet är i gungning.
En riktigt trogen vän är han, som dessutom får mig att skratta flera gånger om dagen även om jag är ledsen eller känner mig lite nere.

Av rosatjejen - 16 februari 2015 17:12

Det är som om jag lever i något sorts vakum just nu.
Hatar ovisshet och just nu är ju allt just ovisst.
Känslan av att inte riktigt veta om vi kan bo kvar här eller ej är oroande i sig, men även mycket annat är fortfarande ytterst oklart.
Det ska bli så skönt när allt detta är över och jag har fått svar på allt som hänger i luften just nu. Måtte det bara gå fort

Av rosatjejen - 15 februari 2015 20:45

Idag har vi varit hemma hos äldsta dottern och hennes kille på gofika.
Så här trött var Bobo när vi kom hem från hans favorit syrra. Jag tror att hon är hans favorit mycket därför att hon bodde här hos oss , och sov tillsammans med honom de första nätterna när vi fick hem honom från kenneln.
Jag tycker att det är så gulligt när han sover så här med något av sina gosedjur.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards