Alla inlägg under augusti 2012

Av rosatjejen - 31 augusti 2012 19:51

Det blev ett mycket bättre resultat på vågen idag än vad jag hade väntat mig
-0,5 kg har jag gått ner denna första viktväktar vecka
Nu får jag hoppas att det fortsätter i den takten några veckor till.

Av rosatjejen - 30 augusti 2012 17:06

Nu ska jag prova viktväktarna online i 3 månader.
Hittills har det inte givit några direkt strålande resultat, tvärtom så har jag gått upp ett halvt kilo :-O

Kan erkänna att jag är mycket skeptisk till denna diet, men nu har jag lovat att ge det en chans iallafall.
Det enda possitiva än så länge är att jag får äta i stort sett hur mycket frukt jag vill, och det är ju toppen.

Jag vägde in på 65,2 i Lördags och imorgon är det dags för vägning igen, även om jag väger mig varje dag, så är det vikten på fredagar som ska registreras.

Av rosatjejen - 29 augusti 2012 22:15

Den senaste veckan har varit tröttsam och stressig. Känner att jag inte riktigt hinner med alla måsten som bör hinnas med för att få vardagen att fungera någotsånär smärtfritt. Har helt enkelt inte kommit in i rutinerna igen efter semestern, trots att det är den fjärde jobbveckan redan.
Jag tror och känner redan nu att den här hösten kommer att bli riktigt tuff, både fysiskt ich psykiskt. Har nog aldrig kännt mig så trött redan i slutet på Augusti som jag gör nu.
Nu ska jag sluta gnälla och gå och lägga mig istället, så kanske jag är lite piggare och possitivare imorgon :-)

Av rosatjejen - 22 augusti 2012 22:06

Glad är jag inte.
Det är bara att titta på bilden så förstår ni varför......

Av rosatjejen - 21 augusti 2012 21:16

Det går inget bra alls med bantningen just nu. Efter lördagens kolhydrats fusk så visade vågen på +1,4 kg och det var ju väntat, men jag hade räknat med att ha gått ner det igen redan nu, för så har det varit förut när jag fuskat lite, men icke denna gång.
Nu har jag iallafall lärt mig en läxa, så nu blir det absolut unget mer fusk på ett tag.
Igår morse bestämde jag mig för att gå till och från jobbet, istället för att ta bussen och det gjorde jag idag också, men satan i gatan vad ont i ryggen jag har nu.
Jag måste ha överansträngt mig lite. Har ju legat i sängen nästan en vecka, så kroppen fick väl en chock av att gå 3 km i rask takt enkel väg.
Nu har jag smort in ryggen med linnex, ich det brukar vara effektivt.

Av rosatjejen - 19 augusti 2012 23:04

Jag har miljoner grejer i vår källare sim jag aldrig använder och som jag troligen aldrig kommer att använda mer
Jag har ju dessutom ett rätt litet barn som växer ur sina kläder i rasande fart. Innan så har jag i stort sett alltid gett bort hennes kläder, men nu har jag flera i min närhet sim skällt på mig och sagt att jag ska sälja det istället.
Så idag har jag fotat några av sakerna jag vill bli av med, och för första gången i mitt liv satt in en annons på blocket
Än är inget sålt, men flera har hört av sig via mail och sms och velat köpa om jag kan skicka det till dom, men det vill jag inte. Känner att det blir för krångligt och osäkert

Ska bli roligt att se om något blir sålt eller om det slutar som vanligt med att jag ger bort alltihop

Av rosatjejen - 19 augusti 2012 14:25

Blomkålsmos är så himla gott och dessutom så lätt och snabbt att göra.
Jag brukar göra en ganska stor sats så att det räcker några dagar, bra att ha med i matlådan också
Jag brukar ha i förutom kokt blomkål, lite vispgrädde, smör och riven parmesanost.
Super gott till köttbiten :-)

Av rosatjejen - 18 augusti 2012 22:45

Hur lång tid tror ni det tar för mig att fylla den här petflaskan med 10-kronor, och hur mycket tror ni det blir när flaskan är full ?

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards