Alla inlägg under augusti 2012

Av rosatjejen - 12 augusti 2012 20:58

Vet inte om jag är snäll eller bara dum, men idag fick lilltjejen sina första inlines och hon är så glad över dom.
Jag känner mest oro för att jag ska behöva uppsöka Astrid Lingrens ;-)))

Nä skämt och sido, så hade faktiskt de större barnen inlines när dom var betydligt yngre än vad hon är nu.

Det är inga stora mängder mat som slunkit ner idag, jag har helt enkelt inte varit särskilt sugen.

Mat
Av rosatjejen - 12 augusti 2012 16:53

Fy vad tråkigt det känns att sommaren börjar närma sig sitt slut, utan att den aldrig hann börja ordentligt.
Jag har inte varit och badat vid någon
strand i här i Sverige i år, och det känns ju lite snopet.
Nu ska jag inte klaga, jag fick ju faktiskt 2 helt underbara veckor med sol, värme och bad på Mallorca, men det är ju inte riktigt samma sak. Och det är ju inte alla förunnat att kunna resa till varmare länder när solen och värmen sviker oss här hemma. Jag tycker genuint synd om alla barn som blivit snuvade på varma dagar med sol och bad här hemma.
Nu håller jag tummarna för att den sista veckan på sommarlovet ska bli varm och skön, så att alla barn får chansen att ladda batterierna med lek och bad, för att orka med den mörka, kalla, trista och helt enkelt vidriga vintern.

Längtar tillbaka till detta

Av rosatjejen - 12 augusti 2012 09:30

Vågen stod stilla idag, men jag är så nöjd ändå
-2,6 kg på bara en vecka är ju toppen bra

Jag var lite rädd att vågen skulle visat på plus imorse, efter gårdags kvällens kräft frossa.
För hjälp vad jag fick dricka efteråt, var törstig som en kamel hela kvällen, och drack massor av cola zero innan jag gick och la mig

Av rosatjejen - 11 augusti 2012 22:44

Tänk vad skönt det är att kunna sitta och titta på sitt barn när hon njuter av sitt lördags godis, utan att själv bli sugen och vilja ha.

Av rosatjejen - 11 augusti 2012 19:58

Äntligen blev det dags för årets första kräftor, så otroligt gott

Av rosatjejen - 11 augusti 2012 14:05

Helt otroligt! Jag har redan gått ner 2,6 kg.
Det känns så otroligt roligt och peppande.
Från 67,1 till 64,5 på bara 6 dagar, och då har jag dessutom varit mätt och nöjd hela tiden.

Den här första veckan så har det blivit mycket olika sorters lufttorkade skinkor, spanska korvar och goda ostar till mellanmål, men ibland även till frukost
Till lunch och middag har det mest blivit nåt kött och brysselkål med gorgonzolasås, som är en av mina favoritsåser
Nästa vecka ska jag försöka få i mig lite mer grönsaker. Läste nånstans att det tydligen är väldigt lite kolhydrater i minimajs, det som jag tycker är så gott, så det måste handlas hem

Av rosatjejen - 10 augusti 2012 12:24

- 2,3 kg på dessa få dagar
Helt fantastiskt

Av rosatjejen - 9 augusti 2012 20:28

Idag är jag så trött så jag vet inte vart jag ska ra vägen, men jag tror absolut inte att det beror på dieten, utan på att första jobb veckan efter semestern närmar sig sitt slut.
Maten har hittills inte varit något problem ännu, snarare tvärtom.
Allt är gott och jag är äter när jag är hungrig.
Jag har heller inte haft något sug efter kolhydrater ännu, vilket känns skönt.

Det allra allra bästa är dock att jag redan gått ner 1,9 kg vilket känns helt fantastiskt

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards