Alla inlägg under augusti 2012

Av rosatjejen - 2 augusti 2012 00:21

På måndag börjar jag jobba igen, och då är det ochså dags att ta tag i det här med vikten igen.
Jag har under dessa 5 semester veckor tyvärr gått upp lite mer än vad jag räknat med, lite drygt 4 kilo och det känns lite tråkigt, men är ju enbart mitt eget fel
Det som känns jobbigast nu är att jag inte riktigt kan bestämma mig för vilken bantnings metod jag ska använda mig av denna gång.
Lchf och nutrilett har jag ju provat ned mycket bra resultat tidigare, så det vet jag ju att det funkar
Är även lite nyfiken på Dukan metoden och även vikt väktarna

Så nu snälla hjälp mig med förslag på vad jag ska välja, och kom gärna med tips om andra metoder än dom jag nämnt ovan.

Blusen på bilden är en favorit jag använt mycket i sommar, den döljer muffinmagen perfekt

Av rosatjejen - 1 augusti 2012 14:27

Hoppsansa vad tiden går fort när man har roligt och är ledig
Vi har varit hemma i Nacka igen sedan i lördags kväll, och sedan dess har dagarna gått sjukt snabbt och nu ärdet redan onsdag.
Igår var vi med kusinerna på Gröna lund hela dagen, jätte roligt men fy så dyrt det blir när man har flera barn.
När vi kom hem klockan 23,30 så var det ingen som hade dörrnycklar :-O
Så där stod vi mitt i natta och kom inte in. Normalt sett så hade vi bara kunnat gå till min mamma som bor 10 minuters promenad härifrån och hämtat vår extra nyckel, men hon var hos min bror på Torö. Så det blev till att ringa min äldsta dotter som för tillfället befann sig i Tyresö . Som tur var så kunde hon låna en bil där och köra hit och låsa upp dörren åt oss.
Typiskt att sånt ska hända när man har massa gäster som bor här. Nu var vi en liten nätt skara på 7 personer som satt på trappan vid midnatt och frös. Jag tror faktiskt aldrig att det hänt tidigare att vi blivit utlåsta på det sättet.
Nu har jag i alla fall lärt mig att jag alltid ska ta nyckeln med mig även om det inte är jag som låser dörren.
Det visade sig att det var Filippa som låste dörren när vi stack hemifrån, och hon åkte till sin kille direkt efter grönan.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards