Alla inlägg under oktober 2013

Av rosatjejen - 29 oktober 2013 21:14

Svea har fått en kusin

Visst är han söt min brors lilla kattpojke Ville 12 veckor.

Av rosatjejen - 27 oktober 2013 21:32

Vilken lång dag det blev idag.
Jag undrar hur länge till vi ska behöva hålla på med det här eländet att ställa fram och tillbaka klockor höst och vår. Det vore så mycket enklare om det fick vara sommartid året runt istället.
Min dag har kanske kännts lite extra lång och tråkig eftersom jag har spenderat den i sängen, eller jag masade mig faktiskt upp i soffan en halvtimma för att se på Solsidan, men sen var jag färdig för sängen igen.
Jag undrar verkligen vad det är för rackans skit bacill jag råkat ut för egentligen, nu är det femte dagen jag legat däckad så här.

Av rosatjejen - 26 oktober 2013 20:54

Ingen bättring i sikte ännu.
Har mer eller mindre tillbringat även denna dag liggandes i sängen.
Börjar nästan bli lite orolig nu. Tänk om det inte är vanlig magsjuka jag drabbats av, utan något annat läskigt.
Så här dålig har jag aldrig blivit av magsjuka innan, eller jo det har jag men inte så här länge, fyra dygn nu.
Men men det är bara gilla läget och hoppas att det snart blir bättre, finns liksom inte så mycket annat att göra.

Av rosatjejen - 25 oktober 2013 19:06

Alltså man har ju hört talas om kolikbebisar som skriker hela nätterna och håller sina stackars föräldrar vakna, men aldrig har någon berättat att även löpande katthonor kan skrika hela nätterna och göra sina föräldrar galna av sömnbrist.

Jösses vad jobbig hon har varit dom senaste dagarna, skrikit som om hon hade haft kniven i sig har hon gjort, och inget har man kunnat göra för att få henne tyst.
Nu äntligen förstår jag verkligen hur desperata dom som haft barn med kolik måste kännt sig.
Nu verkar hon i alla fall ha löpt klart för denna gången, eller sista gången för nu måste jag ta mig i kragen och ringa veterinären och beställa tid för sterilisering

Av rosatjejen - 25 oktober 2013 17:13

Det blev varken shopping eller restaurang besök för mig idag.
Jag ligger fortfarande kvar i sängen, nu med en jävulskhuvudvärk också, som om inte yrsel, illamående och magkramper vore nog liksom.
Och JA! idag tycker jag faktiskt rysligt synd om mig själv.

Av rosatjejen - 25 oktober 2013 13:00

Jag är sämre igen, magen krånglar och jag är matt och trött och yr.
För över en vecka sedan lovade jag Matilda att vi skulle åka och shoppa tillsammans idag, för hon har fått sin första lön idag.
Ikväll är vi även bjudna på restaurang av en vän, och båda dessa saker har jag sett fram emot mycket.
Men nu ligger jag alltså här i sängen och det känns inte som om shopping och restaurang besök är någon bra idé alls nu.
Hoppas hoppas att tabletterna jag tog för en stund sedan ska hjälpa så jag känner mig åtminstone lite piggare så jag kanske ändå orkar vara med en liten stund, det skulle ju vara så kul.

Av rosatjejen - 24 oktober 2013 19:27

Blev lite sämre igen sent igår kväll, mådde illa och svimmade av en kort stund, men det var ingen fara för jag hann lägga mig ner.
Men sen sov jag gott hela natten, eller ja nästan i alla fall, jag hade gjort om jag inte haft en katt som höglöper och därför skrikit sig igenom natten.
Hur som helst så mår jag mycket bättre idag och har kunnat äta och dricka som vanligt. Var till och med ute en sväng på eftermiddagen.

Av rosatjejen - 23 oktober 2013 21:20

Jag är nog ganska dålig på att be om hjälp när jag mår dåligt och det blir lite för jobbigt, och jag är även dålig på att ta emot hjälp när den erbjuds. Det känns så ovärdigt på något sätt att inte klara av det vardagliga själv, eller ja jag vet inte riktigt det är svårt att förklara.
Men idag hade jag inga som helst problem att tacka ja till den hjälp som erbjöds mig redan på eftermiddagen,och det var så skönt att bara kunna ligga kvar här i sängen och bli uppassad med nyponsoppa och annat nyttigt.
Imorgon kommer Matilda hem och stannar tills på lördag, ska bli mysigt eftersom det var länge sen hon var hemma sist.
Jag börjar peppar peppar att känna mig lite bättre nu ikväll, så förhoppningsvis så mår jag bra igen redan imorgon.

Jag kan förresten fortfarande bara blogga från min iphone, jättekonstigt är det.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards