Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av rosatjejen - 19 oktober 2013 16:19

High carbs low fat

Idag godisömkar jag lite, eller rätt mycket faktiskt.
Men det är värt att unna sig ibland, bara det inte blir för ofta.

Av rosatjejen - 19 oktober 2013 13:26

Jag mår jättekonstigt. Det började igår eftermiddag med att jag plötsligt mitt i min träning blev helt matt i kroppen och kände mig yr och svimfärdig, så det var bara att avsluta direkt. Jag försökte dricka mycket och bara vila, men det hjälpte inte och efter en stund så fick jag även en ilande huvudvärk som vägrade släppa trots alvedon.
Ja så där fortsatte det hela kvällen.
Idag känns det lite bättre, men huvudvärken är kvar och så fort jag reser mig hastigt eller tar i minsta lilla så blir jag helt yr.
Olivia har varit jätteduktig och passat upp på mig med vatten och annat, men det känns ändå fel att hon ska behöva bekymra sig om hur jag mår och bli orolig för mig. Jag tycker inte att barn ska behöva oroa sig för sina föräldrar när dom fortfarande är just barn. Sen när man blir vuxen och föräldrarna är gamla då är det däremot naturligt att oroa sig och försöka hjälpa så gott man kan.

Nu har vi fått vuxensällskap här hemma resten av helgen och då känns det genast mycket tryggare och lugnare för oss båda. Jag önskar att vi hade det lite oftare, men nu är det som det är och det är ingenting som jag kan påverka.

Olivia har önskat korvkiosk till middag, det är något hon alltid önskade när hon var mindre, men då innebar det att vi lekte att hon hade en korvkiosk där vi i familjen fick handla av henne. Nu för tiden innebär det att vi bara äter korv och bröd med olika tillbehör, men benämningen korvkiosk hänger fortfarande med.
Jag tänkte se om jag kan hitta nån lite finare korv med lite mer kötthalt i än den vanliga varmkorven.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards