Alla inlägg den 21 oktober 2013

Av rosatjejen - 21 oktober 2013 22:35

Fragmin och mens är ingen bra kombo.
Jag som haft väldigt rikliga blödningar innan har nu ett litet helsike.
Det har fullkomligt forsat ur mig idag och jag är hela tiden livrädd för att det ska bli läckage.
Det är nu tredje gången jag har mens sedan jag började med fragminsprutor och som tur är så är det bara en eller max två dagar under perioden som det är så här jobbigt.
Jag har ju cyklo-f som är blödningshämmande att ta till om det blir allt för jäkligt, men jag vill bara ta dom i nödfall eftersom att dom egentligen inte bör tas av personer som haft eller har just lungemboli (proppar i lungorna), känns lite obehagligt trots att läkarna på koagulationsmottagningen gett klartecken att ta dom just vid mens eftersom det inte finns något annat att ta till om det blir allt för jäkligt.
Har jag möjlighet så stannar jag nog hellre hemma när det är som värst med apotekets största bindor, gärna dubbla som enda sällskap.

Av rosatjejen - 21 oktober 2013 19:18

Snart 11år och väger 26kg och är 135cm lång.
Det är ingen storväxt tjej jag har, men allt var bara bra och hon följer sin kurva. Och vad mer kan man begära när hon bara vägde drygt 2kg när hon föddes.
Det som gjorde henne lite nerstämd var att inte skolsköterskan kunde lova att hon skulle hinna växa 5cm tills i sommar när Grönan öppnar igen, där den magiska gränsen är 140cm.
Men men man vet ju aldrig med lite växtnäring i gummistövlarna så kan ju vad som helst hända :-)

Av rosatjejen - 21 oktober 2013 10:13

Jag har börjat sova mycket bättre igen, och jag vet inte helt säkert vad det beror på. Men jag tror att det kan ha att göra med att jag tagit en kort promenad i mycket långsamt tempo runt kvarteret vid 21-tiden de senaste kvällarna.
Det har verkligen varit toppen skönt att få lite frisk luft innan sängdags.

Idag ska jag ner till skolan när Olivia slutar, för hon ska till skolsköterskan och mätas och vägas. Det ska bli spännande att se hur mycket hon har växt sedan sist.
Eftersom att hon är och alltid varit liten till växten så kontrolleras hon varje halvår, för att se att hon inte dalar neråt från sin kurva.



Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards