Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av rosatjejen - 15 oktober 2013 23:37

Känner mig trött och sömnig, men vill ändå inte krypa ner i sängen.
Varenda kväll/natt har det varit så den sista veckan, att så fort jag lagt mig ner i sängen så försvinner den där sömnigheten och jag kan bara inte somna.
Jag avskyr att ligga där nerbäddad och inte kunna sova.
Så nu tänkte jag att jag typ kan sitta här i soffan halva natten tills jag är halvt medvetslös och då hasar mig in i sovrummet och ner i sängen.
Fast nu när jag tänker efter så låter det som en jäkligt dålig idé faktiskt för hur kul är det att sitta här i mörkret och frysa liksom.

Av rosatjejen - 15 oktober 2013 12:00

Jag drömde att jag var på en undersökning på ett sjukhus, och där konstaterade dom att mina lungor hade blivit mycket sämre än tidigare och att dom därför ville att jag skulle börja använda syrgas. Jag blev naturligtvis väldigt ledsen, arg och orolig, men kände mig ju inte så mycket sämre att jag behövde syrgas. Jag frågade därför om det inte fanns något annat alternativ, men det fick jag inget ordentligt svar på. Jag blev då arg och gick därifrån för jag tyckte inte att det kändes som om jag behövde syrgas utan snarare lite luftvägsvidgande, men jag var fortfarande väldigt upprörd och arg.....

Sen vaknade jag och kände direkt att jag var mer tungandad och andfådd än vanligt på morgonen, och behövde medicin direkt. Det var antagligen därför jag drömt så konstigt.
Nu när jag tagit mina mediciner och hunnit dricka två baljor med kaffe så känns det lite bättre igen.
Men jag tänker inte göra mer än vad som är absolut nödvändigt idag.

Det är i vilket fall ingen bra start pä morgonen att vara arg och irriterad redan innan man vaknat.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards