Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av rosatjejen - 14 oktober 2013 13:24

När karaktären är svag så gäller det att bulla upp med en massa kolhydratsfattiga alternativ att ha i kylen när det suger i magen, eller när man bara blir lite sugen på något gott.
Den här fläskkarrén är perfekt, bara att värma några skivor i micron och sen fix färdigt att äta.
Jag har nämligen märkt att jag lättare fallet för onyttigheter om det inte finns något annat alternativ som går snabbt när hungern gör sig påmind. Då är det perfekt att ha färdigstekt kött eller kyckling med färdiga såser att ta till.

Dessutom är den här steken uppskattad mat som hela familjen kan äta.
Den här fick steka i ugnen på 150grader tills innertemperaturen visade 70grader , det tar ca 1,5-2 timmar.
Jag kryddade den innan med lite olivolja, salt, vitlök och rosmarin

Av rosatjejen - 14 oktober 2013 12:16

Idag har jag sällskap hemma.
Hon hade så ont i huvudet i morse när hon vaknade, så hon fick stanna hemma. Jag tror dock inte att det är barnmigrän den här gången, utan vanlig hederlig huvudvärk orsakad av nåt virus som hon har i kroppen, för det har varit lite småsnorigt och hängigt hela helgen.
Perfekt då att koppla datorn till tv'n och untyttja vårt Viaplay.
Har haft det i några månader nu men aldrig utnyttjat det.
Helt perfekt ju, Finns ju hur mycket filmer som helst att välja på där, helt perfekt för en mysdag i soffan

Hon valde en ny Tingeling film som hon inte hade sett, men sen hoppas jag att hon väljer filmen Modig, för den skulle jag också vilja se

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards