Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av rosatjejen - 23 oktober 2013 21:20

Jag är nog ganska dålig på att be om hjälp när jag mår dåligt och det blir lite för jobbigt, och jag är även dålig på att ta emot hjälp när den erbjuds. Det känns så ovärdigt på något sätt att inte klara av det vardagliga själv, eller ja jag vet inte riktigt det är svårt att förklara.
Men idag hade jag inga som helst problem att tacka ja till den hjälp som erbjöds mig redan på eftermiddagen,och det var så skönt att bara kunna ligga kvar här i sängen och bli uppassad med nyponsoppa och annat nyttigt.
Imorgon kommer Matilda hem och stannar tills på lördag, ska bli mysigt eftersom det var länge sen hon var hemma sist.
Jag börjar peppar peppar att känna mig lite bättre nu ikväll, så förhoppningsvis så mår jag bra igen redan imorgon.

Jag kan förresten fortfarande bara blogga från min iphone, jättekonstigt är det.

Av rosatjejen - 23 oktober 2013 17:24

Jag mår fortfarande illa och ligger i sängen, lite feber har jag också fått, inget kul alls
Har druckit ur nästan en hel burk pepsimax och kom just på varför jag inte tycker den är god. Det är för att den smakar som julmust och jag avskyr julmust, och anledningen är att jag någon gång i 10-års åldern blev magsjuk när jag druckit just julmust.
Ska försöka få i mig lite nyponsoppa istället tror jag, för det ger mig inga kräkminnen.

Av rosatjejen - 23 oktober 2013 10:32

Jag har fått någon typ av magsjuka, eller kanske har jag fått i mig något dåligt, svårt att veta.
Hur som helst så har jag varit uppe och kräkts sen klockan 5 i morse. Så nu är jag helt slut.
När jag skulle ta min spruta så var jag så darrig att jag var tvungen att sätta mig ned, men det var svårt ändå när även handen darrade, men tillslut så gick det.
Idag blir jag kvar i sängen, och som tur är finns det mat till Olivia som hon kan värma själv i micron.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards