Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av rosatjejen - 10 oktober 2013 21:01

Lite mums så här på kvällskvisten

Var tvungen att åka till andra sidan stan för att lämna dotterns plånbok som hon glömt hemma.
Som jag nämnt tidigare så jobbar hon på ett konditori, vilket är fullkomligt livsfarligt för figuren, deras bakverk är fantastiskt goda.
Det är tur att det är rätt långt att åka för annars skulle jag nog hälsa på allt för ofta är jag rädd

Av rosatjejen - 10 oktober 2013 11:11

Det här med att göra saker med måtta, eller lagom är svårt för många.
Jag har själv jätte problem med detta, men är ju som tur är medveten om det och försöker att behärska mig så gott det går.
För mig kan det handla om tex, en maträtt som jag plötsligt upptäcker är jättegod, då kan jag äta den morgon middag och kväll i flera veckor utan att tröttna. Det kan också handla om något godis eller nån sötsak som jag plötsligt inte kan motstå utan måste ha och då i helt orimliga mängder som typ en halv tårta varje kväll.
Eller som förut när jag lätt kunde dricka 2 lite coca-cola om dagen utan att blinka.
Om jag får för mig att baka så har det inte räckt med en sats bullar utan det har alltid blivit en massa annat också, trots att jag vet att ingen kommer äta upp det.
Ofta när jag hittat nån ny träningsaktivitet, så slutar det med någon skada för att jag överanstränger mig genom att jag inte kunnat låta bli att träna lite för ofta och lite för länge, för det är ju så kul och jag vill ju se ett snabbt resultat.
Om jag hittar något klädesplagg eller något annat snyggt, så kan jag oftast inte köpa en utan helst en i varje färg.
När det gäller bantning så har det varit samma sak. Allt går liksom till överdrift, det finns liksom inget som kan kallas lagom.

Nu har jag ju tur ändå som är medveten om att jag har dessa "missbrukartendenser" och ju äldre jag blir ju bättre har jag ju blivit på att hantera dom, men det är fortfarande ett problem som jag hela tiden måste jobba med

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards