Alla inlägg under oktober 2014

Av rosatjejen - 31 oktober 2014 20:06

Nämen helt ärligt så tycker jag faktiskt inte riktigt om det här med Halloween. Jag gillar däremot allhelgona, dvs att man går till kyrkogården och tänder ett ljus eller fler för dom man förlorat, och skänker dom en extra tanke denna helg.

Av rosatjejen - 25 oktober 2014 18:08

Vilket tråkväder det är idag, det är som att det regnar både uppifrån och från sidan, eller ja alla sidor liksom.
Det är när det är sånt här väder som det är mindre kul att ha en hund som måste ut och göra sina behov titt som tätt. Det värsta är att hunden inte heller gillar det här vädret, så han får mer eller mindre tvingas ut genom dörren.

Mycket mysigare att vara inne och chilla med matte i soffan, än att gå på promenad med husse.

Av rosatjejen - 23 oktober 2014 23:35

Någon har somnat där han inte får vara

Fast för mig så får han gärna sova i sängen, men någon tycker att det är en dålig idé, så ännu så länge så får han bara mysa i sängen när vi är ensamma.

Av rosatjejen - 19 oktober 2014 21:16

Grattis till vår lilla Bobo dom blir hela 3månader idag

Det firade vi med lite avmaskning, öronrens och klippning av typ 3 klor, inte populärt kan jag säga, men som avslutning så fick han ett smaskigt litet ben att tugga på en stund och då tror jag att allt var förlåtet ;-)

Av rosatjejen - 18 oktober 2014 10:09

Tänk att jag sovit som en stock på nätterna sedan vi fick hem vår lilla hund.
Innan så har jag ju sovit jättedåligt ända sedan i somras, vaknade 3-4ggr varje natt och hade sen svårt att somna om.
Nu skulle man ju kunna tro att denna goda sömn jag har nu beror på att man är ute och rör på sig mer när man har en valp hemma, men eftersom jag inte går ut mer än ett par gånger om dagen med honom så tror jag knappast att det kan bero på det.
Däremot så tror jag att det kan vara så att han tillför oss så mycket glädje och massor av skratt, dessutom så händer det något hela tiden med en valp i huset och då hinns det inte med så mycket grubbel och mörka tankar.
Sen så är det väldigt sövande att höra honom snusa och småsnarka när man går och lägger sig.

Av rosatjejen - 14 oktober 2014 21:36

Idag har städerskan varit här, så nu är det så där väldigt jätterent och fint här hemma igen.
Jag minns att i våras när vi började med städhjälp så tyckte jag att det kändes lite obekvämt och pinsamt att nån annan människa skulle städa upp min smuts, och jag skämdes nästan över att berätta att vi hade städhjälp om någon frågade, trots att jag ju faktiskt är sjuk. Men nu ett halvår senare så känns det inte alls något konstigt längre, utan bara otroligt skönt.
Det är iofs fortfarande inget jag berättar för folk bara så där, men jag skäms inte längre för att berätta det om någon frågar.
På tal om städning förresten, så jäklars vad smutsigt det blir i hallen när man har hund. Förut har vi alltid gått in från framsidan på huset där det är asfalt, men nu stövlar vi mest omkring med hunden i gräset på baksidan och går in den vägen, vilket resulterar i att vi får med både gräs, blad och lera in under gummistövlarna. Men det är nog den enda nackdelen jag kan komma på med att ha hund ännu så länge.

Han är lika fin som han är snäll vår lilla mopspojke

Av rosatjejen - 10 oktober 2014 22:25

Nu tycker den här killen att det är dags att göra natt.
Det är helt fantastiskt hur han blir trött och somnar nästan exakt samma tid runt 21,30 varje kväll, för att sen sova till omkring klockan 07,00 varje morgon.
För övrigt så är han en riktig liten livsnjutare som förutom att sova, gosa och äta, även älskar att springa runt och busa med allt och alla.

Av förklarliga skäl så blir det mest bilder när han sover eftersom det typ är enda gångerna han är helt stilla.
Imorgon blir han hela 12 veckor vår lille prins.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards