Alla inlägg under juni 2014

Av rosatjejen - 29 juni 2014 17:50

Trots det dåliga och framför allt solfattiga vädret så upptäckte jag att tomaterna faktiskt växt lite.
Så kanske finns det hopp om lite solmogna tomater i slutet på sommaren ändå.

Av rosatjejen - 29 juni 2014 09:10

Vaknade med täppt näsa och kliande hals, inte så kul men sånt brukar som tur är gå över ganska snabbt på mig.
Olivia var ju sjuk förra helgen, men det verkar ju lite långsökt att tro att jag blivit smittad först efter en hel vecka. Jag hoppas att det bara är nån tillfällig allergi eller nåt jag drabbats av
Roligare var att vågen visade på -0,5kg efter bara ett dygn med 8/16, det får gärna fortsätta så :-)

Av rosatjejen - 28 juni 2014 09:06

Jag har slarvat lite för mycket med maten den sista tiden. Ätit på tok för mycket av allt och framförallt alldeles för mycket kolhydrater.
Jag även slarvat med 8/16, då jag druckit flera latte machiato från maskinen varje morgon, istället för vanligt bryggkaffe med lite lättmjölk i. Det låter kanske inte så farligt men en latte är tillräckligt mycket kalorier i för att bryta fastan för tidigt.

59kg känns inte så skoj, när jag för någon månad sedan var så nära mitt mål på 57kg

Kaloriintaget har skenat iväg alldeles för många dagar. Om det blir för högt någon enstaka gång är ju ingen fara, men när det händer flera gånger i veckan så är det dags att dra i nödbromsen.
Jag är nöjd med Life Sum appen, utan den skulle jag inte ha riktig koll på hur mycket kalorier som slinker ner. Nu ser jag ju direkt när det blivit lite för mycket, eller som nu alldeles för mycket.

Väldigt många röda staplar senaste månaden.

Nu ska jag försöka skärpa mig och köra 8/16 fasta och även dra ner lite på kalorier och kolhydrater.
Om en vecka åker jag till Göteborg med två av döttrarna och tills dess hoppas jag att jag gått ner åtminstone ett halvt kilo.

Av rosatjejen - 27 juni 2014 21:43

Jag fick en fin bok idag, som min vän hade vunnit i en tävling.

Texmex från grunden, som är en kokbok skriven av en Jonas Cramby.
Jag har bara hunnit bläddra lite i den, men hann se en hel del recept jag känner att jag skulle vilja prova.
Vi gillar ju texmex här hemma men jag har aldrig gjort något själv helt från grunden. Jag köper alltid färdiga kryddblandningar och färdiga såser och bröd, men nu kanske det blir ändring på det.
Texmex är ju dessutom så mycket mer än bara Tacos och Nachos.

Mat
Av rosatjejen - 26 juni 2014 13:53

Idag har jag ett enormt sug efter något att snaska på mest hela tiden.

I hopp om att bota det värsta suget så skar jag upp en stor bit vattenmelon som snabbt gick åt. Jag verkligen älskar vattenmelon på sommaren när den är så där extra söt och god, ju rödare kött desto sötare.

Måste också rekomendera dessa platta persikor. Dom är så otroligt goda och med bara en pytteliten kärna i mitten, vilket gör dom lättare att äta utan att kladda allt för mycket.
Dom heter säkerligen inte platta persikor, men det får dom heta tills någon kan tala om för mig vad dom egentligen heter.

Av rosatjejen - 26 juni 2014 10:24

Nu får jag ta och skärpa till mig och sluta klaga över vädret i varannan mening.
Det är bara att gilla läget helt enkelt och klä sig varmare. Inget blir ju bättre för att man går omkring och muttrar och gnäller
Idag skiner ju faktiskt solen och med en kofta över axlarna så går det nog att sitta ute en stund och njuta av strålarna.

Av rosatjejen - 25 juni 2014 19:32

Om man inte vet hur jäkla kallt det är, så ser ju dom här bilderna riktigt så där mysigt somriga ut.

Av rosatjejen - 25 juni 2014 16:35

Om solen visat sig lite mer så skulle vi haft en massa jordgubbar på den här plantan. Nu är det mest bara en massa förkrympta kart.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards