Alla inlägg under juni 2014

Av rosatjejen - 24 juni 2014 17:40

Idag har vi varit på Fjärilshuset i Hagaparken

Dom hade gjort om lite sedan vi var där senast för 2-3år sedan.
Nu var det väldans mycket mer fiskar, och dom har även hajar nu

Vi åt lunch där, jag tog falafel men den var tyvärr rätt torr och tråkig.

Vi passade även på att ta en promenad i Haga parken, och till vår stora lycka så visade sig solen en stund när vi gick där

Av rosatjejen - 23 juni 2014 22:19

Vad gör man för skoj när termometern visar på +10grade och regnet vräker ner?
Vi har fördrivit eftermiddagen i tre olika väntrum och sen en snabbis på Nacka Forum.

Väntrum är ju rätt omysiga, men det känns alltid lite bättre när man inte själv är patient. Idag var vi bara med som sällskap till äldsta dottern, som haft ont i ryggen till och från en tid nu.
Först var vi på vårdcentralen och sen på labb, för att sen fortsätta till närmsta röntgenmottagning.
När vi var klara så åkte vi vidare till Nacka Forum och fikade.

Av rosatjejen - 22 juni 2014 20:00

För en tid sedan så skrev jag om att vi skulle börja prova att dra ner persiennerna i alla rum på kvällarna, bara för att se om katten skulle sova lite längre på mornarna och ge tusan i att väcka oss redan vid 4-5 tiden om det vart lite mörkare inne.
Nu kan jag berätta att det faktiskt fungerat, och hon väcker oss inte alls vissa mornar.

Av rosatjejen - 22 juni 2014 17:45

Nu har vi fått lite sällskap här hemma vilket känns skönt.
Att fira midsommar ensam med ett sjukt barn är inte särskilt roligt, och inget jag önskar uppleva igen.
Jag gjorde en jordgubbstårta för att fira lite i efterskott

Den blev både snygg och god, om jag får säga det själv.

Av rosatjejen - 22 juni 2014 10:42

Regn och kyla är ju inte riktigt vad jag önskat nu när jag är tvingad att stanna i Sverige hela sommaren.
Jag får ju för tillfället inte flyga pga, hälsoskäl, så det är första gången på jag vet inte hur många år (7?) i rad som det inte blir någon sol och bad semester vid medelhavet.
Jag blir på riktigt väldigt låg och deppig av det här vädret. Det är som att jag tappar lite av livsgnistan, inget känns riktigt kul, allt känns bara jobbigt, tråkigt och framför allt kallt.
Jag är förstås medveten om att jag låter bortskämd och att jag egentligen bara ska vara tacksam över att jag lever och mår så pass bra som jag ju efter omständigheterna faktiskt gör. Och jag lovar att jag är oändligt glad över det, men ibland så orkar jag liksom bara med.

Av rosatjejen - 21 juni 2014 18:43

Det var så gott så vi gjorde en omgång till idag

Imorgon får det bli ordning och reda på mat intaget igen, för om jag fortsätter så här några dagar till så lär jag lätt gå upp både ett och två kilo, och det vill jag ju inte.

Av rosatjejen - 20 juni 2014 19:57

Inte så fina, men farligt goda blev dom.

Av rosatjejen - 20 juni 2014 17:51

Det blev ingen traditionell midsommar mat till middag.

Jag hoppade till och med över grillen och stekte köttet på spisen istället. Det är helt enkelt alldeles för kallt för att stå ute och grilla.

Orkade inte med nån tjusig dukning, utan det fick bli som det brukar vara till vardags med kastrullen direkt på bordet.

Men nu är vi i alla fall mätta och rätt glada. Och det allra bästa är att den lilla sjuklingen äntligen börjar må lite bättre.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards