Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Prickarna var bältros

Av rosatjejen - 2 maj 2011 14:36

Nu har vi varit på vårdcentralen och visat upp prickarna, som visade sig vara bältros.
Lite oväntat med tanke på att hon ju är så liten och hade vattkoppor ganska så rejält när hon var dryga året.

Hade ändå tur i oturen, när det visade sig att vi kom så snabbt efter att prickarna börjat komma (inom 48 timmar), för nu kunde dom sätta in en medicin som förhoppningsvis ska lindra symptomen och eventuella biverkningar i framtiden. Det är visserligen stor risk för biverkningar på medicinen, men hellre det några dagar, än att riskera att hon blir långvarigt sjuk med en massa smärtor i onödan.

 

Nu ska hon ha medicin drygt varannan timma i 5 dagar, så det blir till att ställa iphonen på påminnelse, för annars blir det nog lätt att glömma att ge nån tablett.

Så nu blir vi hemma den här veckan. Vi ska tillbaka till läkaren på onsdag igen för observaton, så läkaren ser att det inte blivit värre.

 

Inte så konstigt att jag inte kände igen prickarna, för bältros prickar har jag aldrig sett förut.

 
 
Wickie

Wickie

2 maj 2011 16:05

Hej!
Skönt att ni kom in så tidigt och hoppas hon inte får svåra besvär av medicinen. Vad jobbigt med var 5:e timma! men vad gör man inte för att bli frisk!
Grattis till viktnedgången!
Kram
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

 
Sofie

Sofie

21 augusti 2012 15:44

Vår son drabbades när vi var på vårt lantställe och vi förstod inte ens vad det var, vilket ledde till att han inte fick medicin i tid utan just när det var för sent. Man känner en oerhörd massa skuld när man såg hur ont han hade och upplevde att man nog hade kunnat förhindra det om man haft mer koll.

http://baltros.org

rosatjejen

23 augusti 2012 21:35

Det är svårt att ge medicin i tid om barnet inte säger till direkt vid minsta lilla känning.
Vår tjej har äntligen börjat lära sig det nu, men ibland så glömmer hon och då går det inte så bra
Jag har också lärt mig att se pä hennes ögon när det är på gång.
Hoppas att er son slipper fler anfall

Ser nu att jag svarade fel på din kommentar, förlåt
Jag kunde inte se i min teleon vilket inlägg det var du kommenterat, så jag tog för givet att det handlade om barnmigrän, men ser nu att det var inläget om bältros.
vad tråkigt att det inte hann upptäckas i tid för er son,
Vi hade tur som fick hjälp snabbt, och nu drygt ett år senare så ha hon inga men av det alls, och det beror säkerligen på att hon fick medicin så pass snabbt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosatjejen - 30 augusti 2023 23:17

Jag har haft den bästa och finaste sommaren på många år tillsammans med mina underbara barn och deras familjer. Måendet har också varit ovanligt bra. Den här hösten är första gången på 28år som jag inte har något skolbarn, känns skönt. Nu är jag d...

Av rosatjejen - 16 augusti 2022 15:31


Värmebölja med hög luftfuktighet är ett litet helsike när man har dålig lungkapacitet. Idag har vi ca 30grader och nästan 70% luftfuktighet för 5e dagen och det är ju jobbigt för alla men extrajobbigt för mig. Nu när elen varit så dyr så har jag in...

Av rosatjejen - 12 augusti 2022 15:06

Har ju glömt att lägga in bilder här från det fina bröllopet mellan min dotter Filippa och hennes Kricke. Dom gifte sig hos barnens pappa ute i Stockholms skärgård Lilla Otto var brudnäbb . . Och jag lyckades få alla mina barn på samma foto, d...

Av rosatjejen - 11 augusti 2022 23:19

Vi åkte några dagar till Orsa och njöt av den fina naturen. Celeste var på sitt allra soligaste humör. O var jätteförkyld när vi åkte ( ej covid tog test innan) så hon var lite dålig första dagen där, men sen piggade hon på sig och orkade med all...

Av rosatjejen - 19 juni 2022 14:36

Nu är det yngsta dotterns allra sista somarlovnågonsin, känns lite vemodigt och hon själv tycker det är lite läskigt. Samtidigt så är hon glad att det bara är ett skolår kvar och sen studenten. I pingsthelgen tog min brorson studenten Och det var s...

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards