Alla inlägg under april 2016

Av rosatjejen - 24 april 2016 09:12

Så här ser den ut, min självtestare.
Jag börjar bli mer och mer säker på att sticka mig själv, och att lyckas få just den första droppen blod på den lilla stickan. Om man missar den första droppen så måste man börja från början igen och sticka i ett annat finger.

Av rosatjejen - 23 april 2016 10:32

De senaste veckorna känns det som om jag varit på Karolinska i Huddinge väldigt ofta.
Läkarbesök på antikoagullationsmottagningen och levermottagningen.
Flera informationsmöten på lungmottagningen
Och nu i april har jag varit där vid två tillfällen och fått lära mig mer om waran och självtestning. Vilket nu resulterat i att jag kan ta ett blodprov på mig själv hemma och få fram mitt pk/waran värde i en egen cougacheck på bara ett par minuter,
Så himla skönt att slippa besöka vårdcentralen en gång i veckan bara för att lämna blodprover.
Tanken är att jag så småningom också ska lära mig att även dosera mitt waran själv.

Oro

Av rosatjejen - 11 april 2016 22:46

Känns lite oroligt just nu.
Ibland händer inget, och sen händer allt på en gång känns det som.
Har tre sjukhusbesök inplanerade närmaste veckan, också några provtagningar på det.
Jag väntar också på besked om mitt senaste läkarintyg som jag skickade till försäkringskassan blivit godkänt, inte för att det någonsin hänt att det inte blivit godkänt de senaste tre åren, men som den katastrof tänkande individ jag är så förväntar jag mig ju alltid det allra värsta innan motsatsen är bevisad.

Av rosatjejen - 1 april 2016 23:56

Nu har jag firat födelsedag, och fått fina presenter.
Jag hade ju lovat mig själv en robotdammsugare i födelsedagspresent, men jag ångrade mig och köpte mig en ny cykel istället.

Min gamla cykel är det inget fel på egentligen, men jag sitter så framåtlutad på den att det blir jättesvårt att andas. Tror den här modellen där man sitter mer upprätt blir mycket bättre för mig. Sen så är det ju extra kul att den är rosa, finns ju liksom ingen finare färg.
Tror ju inte att jag kommer klara att cykla några längre sträckor men allt är ju bättre än inget, och det skulle ju underlätta en hel del om jag kan cykla till och från affären, och slippa bära hem alla tunga matkassar.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards