Alla inlägg under april 2010

Av rosatjejen - 27 april 2010 14:38

Yes !  Vågen visade på 66,9 kg i morse, jippie, nu har jag gått ner 4,1 kg på 2veckor och två dagar, känns minst sagt strålande.

Att det stod still lite förra veckan beror nog på att jag var förkyld så jag nte kunde träna och att jag var hemma hela veckan med lilla som var sjuk. Det är bara att hoppas att det fortsätter så här bra nu när jag är pigg och kan träna igen. Idag har jag än så länge hunnit dricka 3 Nutrilett shakes och ätit lite kokt broccoli till lunch. Jag tror att det är viktigt att dricka shaken även om man inte är hungrig så man får i sig något var tredje timma för att hålla förbränningen igång.

Nu ska jag cykla och hämta lilla som varit på utflykt med förskolan idag och sen ska vi hem och mysa i solen.

Av rosatjejen - 26 april 2010 21:51

Började dagen med att väga mig på morgonen, glad ner 0,3 sen igår morse.

Tog en Nutrilett choklad shake till frukost innan jag cyklade till jobbet. Det blev en ovanligt stressig dag, så jag hade inga problem med att leva på shakes hela dagen och naturligtvis drygt 2 liter vatten, nu ikväll har jag unnat mig en bar karamell/toffe, riktigt god faktiskt.

Jag vet att man inte ska väga sig varje dag, men kan inte låta bli. Nu är det äntligen dags för sängen. Godnatt

Av rosatjejen - 25 april 2010 10:13

Idag går jag in på min tredje vecka med Nutrilett, känner att det börjar gå trögare nu, men skam den som ger sig. Har bestämt att köra denna vecka också och sen får jag se hur jag gör,beror på hur mycket jag går ner. Imorse visade vågen på 67,7 det är minus 0,1 sedan igår, hade hoppats på mer, man ska ju inte väga sig varje dag men det är svårt att låta bli.

Idag blir det en sväng till gymmet när jag får barnvakt. Där jag tränar får man inte ta med sig barn , lite jobbigt ibland, men skönt på det sättet att man slipper bli störd när man tränar. Ska försöka få lite sol på mig också, men det blir väl som vanligt den här våren att så fort jag sticker ut näsan går solen i moln.

Av rosatjejen - 24 april 2010 14:43

Kom hem från gymmet, duscade, klädde mig och tog en Nutrilett shake sedan redo för en skön stund i solen. Men vad i hela glödheta........tittar ut genom fönstret och upptäcker att solen försvunnit och det regnar. Faan, faan faan....

Av rosatjejen - 24 april 2010 09:52

Har ju varit så duktig i två veckor nu och bara ätit Nutrilett och grönsaker, så igår kväll så åt jag en sushi till middag och genast har gått upp 400g när jag ställde mig på vågen nu på morgonen. Börjar känna en viss oro över den här dieten, är det så att så fort man börjar äta vanlig mat igen så går man upp alla kilon man kämpat bort igen. Har bestämt mig för att köra på en vecka till, så får jag se hur jag gör sen.

Nu ska jag ner till gymmet och köra järnet, sen ut i det vackra vädret och mysa i solen.

Av rosatjejen - 23 april 2010 16:14

Tänkte att jag skulle belöna mig lite för att jag varit duktig och gått ner några kilo, så jag tog med mig lillan och åkte till vår närmaste galleria.

Gick glad i hågen in på kappahl och tittade runt hittade lite allt möjligt snyggt som jag kunde tänka mig att köpa, men sen när jag stod där i provrummet så tappade jag sugen totalt. Jag såg ju lika fet ut som vanligt och valkarna vällde ut både här och där. Det hela slutade med att jag köpte en vit topp och gick sedan vidare till HM och shoppade loss till lillan istället, mycket roligare att handla till en söt liten tjej. Vad otroligt billigt det är att handla barnkläder på HM, fick 3 klänningar, fyra toppar, ett linne och ett par shorts för 500 kr, helt otroligt billigt.

Det blev alltså som vanligt att jag handlade till något av barnen istället för till mig själv. Det blir fortsatt Nutrilett bantning en vecka till åtminstone, sen får jag se hur jag ska göra, dom rekomenderar ju inte mer än tre veckor.

Av rosatjejen - 23 april 2010 10:47

Nu har jag  bara ätit Nutrilett och grönsaker i 12 dagar och gått ner 3,6 kg, jag är så otroligt stolt över mig själv. Det är tufft att bara leva på nutrilett men när man ser ett så snabbt resultat så blir man ju mer motiverad och då är det lättare.

Den här veckan har jag dessutom varit hemma med sjukt barn, så jag har inte kunnat träna som vanligt.

Vilket härligt väder vi har idag, kanske kan sitta en stund på balkongen på eftermiddagen och få lite sol på mitt allt blekare ansikte.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards