Alla inlägg under augusti 2018

Av rosatjejen - 18 augusti 2018 23:20

Allt har ett slut, och nu är det sommarlovet 2018 som nått sitt slut.
Dottern (den enda hemmavarande och minderåriga) är inte direkt lycklig över det. Men ändå vilken helt fantastisk sommar vi haft och när vi blickar tillbaka på vad vi gjort och vad hon varit med om denna sommar så är vi överens om att det varit den bästa sommaren på väldigt länge. Det man framförallt kommer minnas (förutom att det var Ottos och Belles första) är ju vädret. Sol och värme i princip varenda dag från maj till augusti.

Nu har hon sista året i grundskolan framför sig och det kommer bli jobbigt, stressigt, oroligt och förhoppningsvis även en liten smula roligt. Och Nej hon är inte lat och bortskämd- hon har inlärningssvårigheter som kan få vem som helst att vilja ge upp. Men nu har vi klarat 8år, så det vore väl självaste den om vi inte tar oss igenom även det sista året med godkända betyg.

Av rosatjejen - 14 augusti 2018 12:36

Jag är så himla nöjd, snyggt som tusan är det och magnet hållaren är toppen.
Skalet hittade jag på Gekås i Ullared för mindre än halva ordinarie priset än på tillverkarens hemsida. Magneten beställde jag på hemsidan.
Klickade också hem ett vitt kortfodral i skinn. Vet att många tycker det är galet att ha alla betalkort och leg på samma ställe som telefonen, för om man tappar telefonen så förlorar man liksom allt ........men alltså det ska ju vara enkelt och smidigt också

Av rosatjejen - 13 augusti 2018 21:09

Vi drog iväg på en roadtrip, jag och alla barnen, barnbarnen och en dotters sambo. Två bilar fyllda med kärlek.
Först körde vi mot Göteborg där vi blev kvar några dagar.
Sen åkte lite söderut och på hemvägen sladdade vi in på Ullared för massa shopping
Sen var det två fullproppade bilar som åkte mot stockholm

Belle fick en alldeles egen liten hotellsäng

Otto trivdes på Liseberg

Belle fick åka karusell för första gången, med sin mamma

Barnet som inte vill vara med på bild vann väldans jättemycket choklad
Och ett barn som Inte har något emot att vara med på bild vann också choklad, men henne glömde jag fota

Otto fick en ballong som hans föräldrar glömde kvar på hotellet när vi åkte därifrån. Tur ändå att det inte var Otto dom glömde

Belle hittade ett lekrum på hotellet där dom hade en väldigt spännande leksak. Måste se om den går att köpa någonstans

På Ullared var det väldigt jättemycket folk så det blev lite jobbigt, men vi hade gott om tid och stressade inte så det gick bra

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards