Alla inlägg under maj 2011

Av rosatjejen - 31 maj 2011 20:12

Nu borde jag fått igång förbränningen ordentligt, har gått, eller nästan småsprungit lite mellan varven, nästan 7 km blev det, och nu är jag så slut i benen att dom nästan skakar.

Det har ju inte blivit någon motion alls senaste veckan när jag var sjuk, så nu kände jag att det var dags att chocka kroppen lite.

 

Imorgon är vanlig arbetsdag för mig, men sen ser jag fram emot 5 lediga dagar. Vi får hoppas att det här fina vädret vi har fått nu håller i sig över helgen.

Av rosatjejen - 31 maj 2011 15:56

Just nu känns det segt som kola, jag går varken upp eller ner, utan vikten står har nu visat 65,8  kg i 3 dagar.

Förändringen som jag gjort med min nutrilett diet är att jag börjar äta vanlig mat till middag nästan alla dagar i veckan. Detta beror på att jag nu bantat med nutrilett så pass länge att jag inte längre vågar leva  på det enbart (sedan 6/4, nästan 2 månader)

Det är ju också en rekomendation från nutrilett, att om man håller på längre än ett visst antal veckor (minns inte hur många det var nu) så ska man antingen göra en ordentlig läkar undersökning, eller börja äta lite lagad mat.

Jag kommer fortfarande att dricka enbart nutrilett vissa dagar, men dom dagarna kommer vara mycket färre än förut.

 

Förra året när jag bantade så var det också segt precis när jag gått ner till drygt 65 kg, innan jag gått ner under 65 var jag nästan på väg att ge upp, och nu har jag fastnat på samma vikt igen, jag undrar om det är kroppens sätt att tala om något för mig.

Hur som haver så vill jag fortfarande gå ner några kilo till, men får nog acceptera att det inte kommer att ske i samma snabba takt, som det gjort innan, men skam den som ger sig.

 

Nu ska jag gå ut och sätta mig i solen en stund och njuta av värmen som äntligen kommit tillbaka.   

Av rosatjejen - 29 maj 2011 12:49

Jahapp. nutrilett dieten sprack direkt, men det gör absolut ingenting,när alla mina underbara barn bjudidt hem sig till mamma på middag ikväll.

Det är alltför sällan som alla fyra är hemma på samma gång, så det gäller att passa på när alla kan och vill.'

Det får bli tacos, det tycker alla om, och det går snabbt och lätt att göra iordning. 

Nä nu måste jag sätta fart om jag ska hinna få allt färdigt innan dom kommer hem.

Av rosatjejen - 29 maj 2011 11:05

Idag återgår jag till enbart nutrilett igen, eller vänta nu förresten, det är ju mors dag idag, hmmmm.......

Jag får helt enkelt vänta och se vad som händer under dagen.

Jag mår i vilket fall som helst mycket bättre igen, så min tanke är att nu köra några sista intensiva veckor med enbart nutrilett, så att jag åtminstone går ner ett par kilo till innan semestern.

Vågen visade på 65,8 kg och det är +0,2 kg sen igår, men det är ju inte så konstigt med tanke på allt gott jag åt igår.

 

 

Av rosatjejen - 28 maj 2011 21:53

Idag har det blivit mycket gott.

Började dagen med en nutrilett till frukost, för att sen äta fiskgryta med lite aioli till lunch.

Till middag har vi även idag ätit sushi, och ja vi älskar sushi i den här familjen, skulle kunna äta det varenda dag.

Efter middagen har det blivit lite snackas i form av de nya cheddar skruvarna från olw, dom är helt gudomligt goda. Jag har även druckit ett par glas coca-cola nu ikväll.

 

Vi har även tittat på Tredje Änglagårds filmen, men jag tyckte inte alls att den var så bra som alla sagt, alltså den var inte dålig, men jag tyckte att den var mycket sämre än de 2 första filmerna.

Av rosatjejen - 28 maj 2011 10:18

Det händer inte så mycket med vikten nu, vågen visar på 65,6 kg för fjärde dagen i rad nu.

Igår festade jag till på Sushi och ett glas cola till middag, och senare på kvällen blev det några chokladbitar och några chips och ytterligare ett glas cola.


Idag blir jag ensam hemma med lilla O, M ska hem till min äldsta dotter E och plugga matte.

 M har svårt för matte precis som jag, men E är ett riktigt matte snille, och hjälper mer än gärna sin lillasyster så gott det går.


E hade sin sista tenta för det här läsåret igår, och för en gångs skull så var hon riktigt nervös, så jag gick här hemma och höll tummarna för henne. Först vid 6 tiden ringde hon och sa att det nog hade gått bra. Om hon klarar denna tenta  också så har hon klarat varenda tenta hon haft under dessa 2 år på Kth, och det är strongt gjort på en så pass svår utbildning. Nu är hon ledig i hela 3 månader framäver och det är nog välbehövligt för henne, för hon har ytterligare 3 år kvar att plugga innan hon är färdig, och då blir hon civilingenjör i medicin teknik.



Av rosatjejen - 27 maj 2011 17:58

Städade lite i köket idag, medans mina två yngsta döttrar M 16år och lilla O 8år sitter i vardagsrummet och tittar på en film.

Jag såg att det var lite väl smuligt på golvet, så jag frågar vänligt om det är nån som kan tänka sig att plocka fram dammsugaren, får ett mummlande "snart" från M, men lilla O svarar glatt " Ja mamma, jag älskar att dammsuga".  Jag hoppas att hon förblir så där possitiv några år till, för sen får man nog höra "snart" från henne också.

 

Det här fotot tog jag förra vintern när hon hade sin "hjälpa mamma att laga mat" period.

 

 

 

Av rosatjejen - 27 maj 2011 12:40

Vikten ligger kvar på 65,6 kg även idag, trots att jag igår åt vanlig mat till middag, wookade äggnudlar med scampi och gränsaker och det var en stooor portion.

 

Jag känner mig lite bättre idag, det är mest hostan på nätterna som är jobbig nu. År hemma från jobbet idag också.

 

Jag har ägnat förmiddagen åt att göra av med pengar, nästan hela lönen gick åt :-(   Och då är det bara räkningarna som är betalda. Det får bli en vända på varenda krona månad framöver.

Satt åtrigen och retade upp mig på alla ocr nummer som är så onödigt långa. Hur kommer det sig att vissa nöjer sig med endast 8 siffror när andra ska ha hela 18-20stycken  ?   

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards