Alla inlägg under maj 2011

Av rosatjejen - 11 maj 2011 07:55

Äntligen visar vågen på 67,0 kg, det har verkligen varit segt och envist det här kilot mellan 67 och 68, men nu äntligen så är jag där. Visserligen har jag många kilon kvar att gå ner, men det känns lika roligt för varje kilo man går ner. Nu hoppas jag att det inte kommer vara lika segt och ta lika lång tid innan jag är nere på 66 kg, för då spricker min tidsplan, jag har inte tid för fler uppgångar nu om jag ska hinna ner till under 60 kg innan semestern.

 

Av rosatjejen - 10 maj 2011 21:23

Kom just hem efter en mycket lång dag på jobbet. Började klockan 9 imorse och kom just hem och klockan är snart 21,30.

Orsaken till denna långa dag var att vi hade brandutbildning nu ikväll, vilket var mycket intressant och lärorikt.

 

Imorse  vägde jag samma som igår dvs, 67,4 kg och det är  +/- 0  sedan igår.

 

Idag har jag enbart druckit nutrilett shakes 6 stycken har det blivit och det ger 666 kcal. Jag har dessutom gått nästa 12 000 steg, så jag hoppas verkligen att jag ser lite mer minus på vågen snart, för nu känns det som det stått stilla och stampat lite ett tag.

 

Imorgon blir också en lång dag, då jag ska på möte direkt efter jobbet. Så nu är det bäst att jag samlar ihop mig och förbereder mig för sänggång, så jag är pigg och utvilad imorgon.

Av rosatjejen - 9 maj 2011 20:06

Dagens bränsle har varit,

 

Frukost: Nutrilett choklad shake

mellis 1:

Lunch: Räksallad med mangoraya dressing och 2 mjuka mörka mackor med lite smör.

 

Mellis 2: Nutrilett chokladshake

 

Middag: Nutrilett chokladshake

 

Övrigt: ev, blir det en eller en halv shake till innan jag lägger mig, beror på hur sent det blir.

 

Jag har också druckit ca 2,5 liter vanligt kranvatten.

Av rosatjejen - 9 maj 2011 18:17

Idag var ju sista dagen som lilla O ska ha sin medicin, så idag var sista dagen vi måste vara hemma.

På grund av medicinen får hon heller inte utsättas för solljus, men idag stod jag inte ut att vara inne med henne.

 Så på med solfaktor 50, hon som aldrig behöver solfaktor annars undrade lite vad det var jag smorde på henne, sen satta jag på henne tunna 3/4 byxor och en långärmad blus, och efter det så drog vi ut på en riktigt långpromenad för mig och cykeltur för henne.

Det är så skönt nu när hon blivit så stor att hon kan cykla brevid när jag tar en powerwalk.

Vi var borta i nästan 2 timmar, visserligen stannade vi några gånger så hon fick leka på ett par lekplatser, innan vi hastade vidare i den underbara solen och värmen.

När vi var på väg hem igen, så ringde min mamma och vi bestämde oss för att åka ut till Grisslinge havsbad och äta lunch, dom har helt underbara sallader där.

Så det var bara att skynda sig hem och duscha, och sen iväg igen.

Lilla O passade på att bada fötterna lite också, men jag såg på henne att det var kallt.

 

Efter det har jag inte fått mycket gjort. Har mest bara suttit ute i solen och njutit hela eftermiddagen, det gäller ju att passa på, för på onsdag såg det ut att bli sämre väder igen.

 

Nu ser jag fram emot att få jobba imorgon, och träffa alla kollegor igen, eller om sanningen ska fram så är det väl inte lika roligt med alla, men med dom flesta.

 

Men allra gladast är jag för att den här flickan mår bra igen

Av rosatjejen - 9 maj 2011 09:14

Vilken underbar dag det blev igår.

Jag låg ute i solen och bara njöt hela förmiddagen. Sen kom min äldsta tjej E hit, och vi gav oss iväg på en riktig långpromenad ner till kyrkan  där min farmor ligger begravd. Anledningen till besöket på kyrkogården var att min farmor som dog förra året, skulle fyllt 97 år igår.

Hon ligger här i minneslunden, visst är den vacker.

 

När jag kom hem igen och kollade stegräknaren så hade vi gått 6 km, så då kände jag mig rätt nöjd och unnade mig ytterligare ett par timmar i solstolen.

 

Jag drack enbart nutrilett igår, så nu blir det så några dagar för att gå ner mesta möjliga igen.

 

Vågen visade idag 67,4 kg, det är minus -0,8 sedan igår, så det var nog som jag trodde igår att det kilot jag gått upp igår var mest en massa vätska pga, mensen.

 

Idag är sista dagen jag är hemma med lilla O, hon mår mcket bättre och utslagen från bältrosen är nästa borta, så imorgon blir det jobb för mig och skola för henne. Det ska bli skönt att jobba igen. Jag tycker att det går mycket lättare att leva på enbart nutrilett då, och dessutom går tiden mycket fortare när jag jobbar, och så får jag ju en massa gratis motion.

Av rosatjejen - 8 maj 2011 08:41

Det blev lite väl mycket gott igår.

Innan vi gick ut så hann jag dricka 3 nutrilett. När vi sedan kom till stan åt jag en god räksallad på en av uteserveringarna på medborgarplatsen och till det dracka jag vatten. På bion åt jag några nävar popcorn, men sen när vi kom hem så åt jag godis, mest choklad.

Så vågen visade på 68,2 kg vilket är +1kg sen igår. Det känns ju väldigt tråkigt, men nu är det så, och förhppningsvis så har det kilot försvunnit på bara ett par dagar om jag bara dricker nutrilett som vanligt (tror iofs att lite av ökningen kan bero på mensen också)

Av rosatjejen - 7 maj 2011 12:34

Varje gång jag har en "äta vad jag vill dag" är det likadant, jag kan liksom inte välja vad jag vill ha, blir liksom snål mot mig själv, och tänker är det värt si och så många extra kalorier bara för att det är gott.

 

Idag har jag fortfarande inte ätit något annat än nutrilett, fast jag får äta annat idag, det går liksom av bara farten nu, att hälla i mig en nutrilett när jag börjar bli sugen.

Ikväll blir det i vilket fall som helst god mat, vi funderar på att äta på nån fiskrestaurang.

Sen är det första gången jag ska gå på bio, sen jag började banta hmmm.... bio är ju väldigt förknippat med popcorn och läsk....men man måste ju inte ta den största popcornbunken och det går ju lika bra att dricka vatten till, eller ?

Men som sagt det är min äta vad jag vill dag, så jag får se vad jag känner för helt enkelt.

Det ser ju onekligen frestande ut.

Av rosatjejen - 7 maj 2011 08:41

Äntligen har sommaren kommit tillbaka, och äntligen har min mens satt igång, så nu kommer jag förhoppningsvis att må lite bättre om ett par dagar.

 

Vikten står även idag kvar på 67,2 kg.

Igår var vi ju ute och åt, det blev en italiensk restaurang vid Östermalmstorg som heter ciao ciao, och dom har ljuvliga pasta rätter. Jag åt tagliateller med gorgonzola och strimlad oxfilé och till det drack jag vatten.

 

Idag ska jag ut på roligheter igen med min äldsta dotter E, vi ska ut och käka och sen gå på bio, det ser jag fram emot, det är så sällan som hon och jag hinner göra något på tu man hand sen hon flyttade hemifrån för drygt 3 år sedan.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards