Alla inlägg under maj 2011

Av rosatjejen - 3 maj 2011 14:08

Kom på att jag aldrig skrev något om hur det gick när jag provade Alli tidigt i våras.

Det fungerade inget bra alls på mig.

 Jag tog tabletterna som man skulle 3 gånger om dagen strax innan måltid och jag undvek fet mat, och jag gick inte ner ett gram på en hel vecka.

Jag provade också att äta en riktigt fet måltid bara för att se vad som hände, men det hände ingenting, fick inte ens ett endaste litet magknip.

 

Nu står det ju klart och tydligt på Allis bruksanvisning att man ska ha ett bmi på mer  än 28 tror jag det var, för att det ska fungera optimalt,och det hade ju inte jag. Kan därför tänka mig att dom fungerar bättre på dom som har kraftigare övervikt.

 

Att kombinera Alli med nutrilett diet tror jag inte alls på. Nutrilett dieten är ju så otroligt fett och kalorisnål som den är. Nej det tror jag bara är slöseri med pengar.

 

Av rosatjejen - 3 maj 2011 09:24

Hade gått ner ytterligare -0,4 sedan igår. Så nu väger jag 67,2 kg och har gått ner -5,8 kg.

Det går mycket snabbare och är mycket mer effektivt att leva på enbart nutrilett, men det är också klart mycket jobbigare än att varva nutriletten med nåt magert mål mat om dagen, för man går ju ner då också, om än inte riktigt lika snabbt, men  det är ju inte heller nån tävling att banta.

Jag ska ändå försöka att enbart dricka nutrilett några dagar till för att se hur kroppen reagerar på sikt, jag ska ju ändå bara vara hemma med lilla O och det är ju inte särskilt fysiskt krävande, och då gör det inte så mycket om jag blir lite trött, som jag läst att man kan bli.



Av rosatjejen - 2 maj 2011 20:28

Idag har det varit så där små jobbigt igen, har gått och kännt mig lite småhungrig mest hela tiden. Det kan ju bero på att jag bara varit hemma och inte haft så mycket för mig, precis som igår. För att annars så brukar det ju gå hur bra som helst och jag brukar inte känna av någon speciell hunger alls.

Det får bli 6 stycken nutrilett idag också, för jag fixar inte att gå omkring och vara hungrig, för då blir jag bara trött och irriterad också.

 

Jag känner också att jag nog måste börja med lite powerwalks igen, för att ge förbränningen en hjälp på traven.

 

Av rosatjejen - 2 maj 2011 14:36

Nu har vi varit på vårdcentralen och visat upp prickarna, som visade sig vara bältros.
Lite oväntat med tanke på att hon ju är så liten och hade vattkoppor ganska så rejält när hon var dryga året.

Hade ändå tur i oturen, när det visade sig att vi kom så snabbt efter att prickarna börjat komma (inom 48 timmar), för nu kunde dom sätta in en medicin som förhoppningsvis ska lindra symptomen och eventuella biverkningar i framtiden. Det är visserligen stor risk för biverkningar på medicinen, men hellre det några dagar, än att riskera att hon blir långvarigt sjuk med en massa smärtor i onödan.

 

Nu ska hon ha medicin drygt varannan timma i 5 dagar, så det blir till att ställa iphonen på påminnelse, för annars blir det nog lätt att glömma att ge nån tablett.

Så nu blir vi hemma den här veckan. Vi ska tillbaka till läkaren på onsdag igen för observaton, så läkaren ser att det inte blivit värre.

 

Inte så konstigt att jag inte kände igen prickarna, för bältros prickar har jag aldrig sett förut.

Av rosatjejen - 2 maj 2011 07:44

Oj vad fort jag går ner nu, när jag endast druckit nutrilett. Jämfört med när jag ätit nåt mål vanlig mat varvat med nutrilett.

67,6 kg väger jag idag, det är -0,3 sen igår , och totalt -5,4kg sedan 6 april.


Idag blir jag hemma med lilla O, hon har fått jätte konstiga röda utslag under ena armen, som nu har spridit sig bakåt mot ryggen också. Så det får bli en tur till vårdcentralen för att få veta vad det är för något. Även fast jag jobbat med barn i drygt 20 år, och även har 4 egna, så har jag faktiskt aldrig sett något liknanade.

Av rosatjejen - 1 maj 2011 18:52

Nu känns det så där jobbigt igen. Kände mig jätte sugen när familjen åt middag, köttbullar och spaghetti, det kurrade rejält i magen och det var inte alls dags för dagens sista nutrilett ännu på ett tag, men jag tog en shake till i alla fall, det är ju inte nån katastrof om man tar 6 istället för 5 stycken på en dag.

 

När jag har mycket omkring mig så går det hur lätt som helst, men när man bara är hemma och skrotar så är det svårare att inte tänka på mat, och särskilt när det börjar lukta mat när resten av familjen äter.

Det som också håller motivationen igång är ju att man ser ett snabbt resultat på vågen, när vikten står still eller går upp lite tillfälligt så känns det dubbelt jobbigt.

 

Och som sagt jag tror inte att man mår bra av att gå omkring och känna sig hungrig, utan då är det bättre att ta en extra nutrilett, det är ju ändå inte mer än 111 kcal.

Av rosatjejen - 1 maj 2011 08:59

Jag är så glad, äntligen har jag gått ner  5 kg.

Eller drygt 5 kg, -5,1 kg sedan den 6 april.

Jag väger nu alltså 67,9 kg

 

Igår drack jag enbart nutrilett shakes hela dagen och det gick bra ända fram till kl,20 då jag blev så där otroligt hungrig och sugen på något gott. Istället för att ta mig något att äta , tog vi en sväng med bilen och tittade på några majbrasor, och när vi kom hem igen så tog jag min femte nutrilett och sen var suget efter något annat borta.


Idag skiner solen igen   

och jag har en sån där härlig söndag framför mig, då ingenting är inplanerat, en sån där blank dag i kalendern som inte är alltför vanliga nuförtiden.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards