Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av rosatjejen - 18 oktober 2013 15:04

Jag äter fortfarande enligt lchf modellen, men nu en mer liberal variant än innan.
Vad som är strikt, normal och liberal förklaras bra på denna bild

Skillnaden mot förut när jag åt den mer strikta varianten är att jag nu inte går ner något i vikt, men jag håller mig ändå viktstabil, trots att jag nu unnar mig lite mer godsaker ibland.

Den periodiska fastan 8/16 mår jag toppen av och egentligen så har jag mer eller mindre ätit enligt den förr utan att jag då visste hur bra det egentligen är för kroppen och vikten.
Jag har aldrig varit någon frukost männinska utan de få perioder i livet när jag faktiskt åt frukost var mest för att man liksom skulle, inte för att jag var hungrig.
Nu tar jag bara en stor mugg kaffe med en skvätt mjolk i när jag vaknar vid 8 och sen äter jag inget förrän jag börjar bli hungrig vid 13-tiden.

Vikten pendlar mellan 61 och 62kg och det är jag rätt nöjd med just nu.
Den dagen jag vill gå ner lite mer så är det ju bara att börja med den mer strikta varianten igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards