Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Hemma och vänder

Av rosatjejen - 30 juli 2011 18:54

Nu är jag hemma igen efter några helt underbara dagar hos min bror. Tänk så härligt att bo i skärgården på sommaren.

 

Vågen har fått vila helt sen i tisdags, och det ska den få fortsätt göra några dagar till.

 För nu är det tvätta och packa som gäller igen, för på måndag morgon beger vi oss mot Göteborg, det ska bli så roligt, har verkligen sett fram emot det.

 

Idag var vi förresten en sväng in till Skansen, och fy så besviken jag blev. Det är iofs ganska många år sedan jag var där sist men ändå, det var inte alls lika fint som förr, och lill skansen var flyttat för att dom höll på att bygga om, så det var knappt några djur alls att titta på. Men huvudsaken var att lilla O hade roligt, och det hade hon.

 

Här kommer några fina kort från dagarna hos brorsan och hans fina ungar.

 

Lilla O och kusinen Lilla A  fick prova på att köra själva med lilla båten, vi var lite oroliga att dom skulle sätta kurs mot Landsort, men det gjorde dom inte som tur var

 

Härligt att vakna upp till den här utsikten varje morgon.

 

De härligaste små barnen som jag vet, på det lilla rökeriet där dom säljer världens godaste rökta fisk och skaldjur och som tur är har dom även glass.

 

Tyvärr avslutades vistelsen hos min bror med en objuden gäst, som är så otroligt hatad, den ursäkta uttrycket, jävla barnmigränen slog plötsligt till med svåra smärtor och kräkningar, fy faan säger jag bara vad synd det är om alla dessa barn som drabbas av detta.

Vi har ändå varit ganska skonade från dessa anfall denna semester enbart 3-4 stycken svåra attacker på 4 veckor, och dom har gett med sig på ca 6-12 timmar vilket är bra, då dom ibland kan pågå i ett par dygn.

 

 
 
Wickie

Wickie

31 juli 2011 01:08

Hej!
Vad härligt ni verkar ha haft! Hoppas det blir lika bra i göteborg. Vill ni ha tips på en bra och prisvärd resturnag så ligger nogsverigest bästa mongolian BBQ i göteborg! Brukar vara uppskattat av alla - tom mina kräsna ungar.
den heter Bamboo och ligger på skeppsbroplatsen.
Ha det gött i götet!
Wickie!

http://motmalet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rosatjejen - 30 augusti 2023 23:17

Jag har haft den bästa och finaste sommaren på många år tillsammans med mina underbara barn och deras familjer. Måendet har också varit ovanligt bra. Den här hösten är första gången på 28år som jag inte har något skolbarn, känns skönt. Nu är jag d...

Av rosatjejen - 16 augusti 2022 15:31


Värmebölja med hög luftfuktighet är ett litet helsike när man har dålig lungkapacitet. Idag har vi ca 30grader och nästan 70% luftfuktighet för 5e dagen och det är ju jobbigt för alla men extrajobbigt för mig. Nu när elen varit så dyr så har jag in...

Av rosatjejen - 12 augusti 2022 15:06

Har ju glömt att lägga in bilder här från det fina bröllopet mellan min dotter Filippa och hennes Kricke. Dom gifte sig hos barnens pappa ute i Stockholms skärgård Lilla Otto var brudnäbb . . Och jag lyckades få alla mina barn på samma foto, d...

Av rosatjejen - 11 augusti 2022 23:19

Vi åkte några dagar till Orsa och njöt av den fina naturen. Celeste var på sitt allra soligaste humör. O var jätteförkyld när vi åkte ( ej covid tog test innan) så hon var lite dålig första dagen där, men sen piggade hon på sig och orkade med all...

Av rosatjejen - 19 juni 2022 14:36

Nu är det yngsta dotterns allra sista somarlovnågonsin, känns lite vemodigt och hon själv tycker det är lite läskigt. Samtidigt så är hon glad att det bara är ett skolår kvar och sen studenten. I pingsthelgen tog min brorson studenten Och det var s...

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards