Alla inlägg den 2 december 2012

Av rosatjejen - 2 december 2012 16:26

Det fungerade inte med kattmat i sängen heller, för nu hade hon både kissat och bajsat i Olivias säng.

Åhhhhh jag blir tokig snart, vet inte vad jag ska ta mig till med katten snart.

Naturligtvis hade hon ju lyckats kissa precis där det var en lite glipa mellan plasten och täcket, så nu är det bara att tvätta och tumla duntäcke igen.

Nu får dörrarna vara stängda ett tag igen, tråkigt nog.

Jag funderar på att köpa en vaxduk och lägga över Olivias säng som överkast på dagarna, det skulle ju i alla fall rädda hennes sängkläder om vi skulle missa att stänga dörren, dessutom läste jag någonstans att katter inte gillar att kissa på vaxduk.


Av rosatjejen - 2 december 2012 11:01

Nu vet jag snart inte vad jag ska ta mig till.

Igår kväll kissade kattungen återigen i Olivias säng. Som tur var så hade jag lagt en plastad frotté uppe på täcket, så det gick som tur var inte igenom till täcket denna gång, men det känns ändå jobbigt att hon gör så.

Det är ju bara i Olivias och Matildas sängar hon har kissat, ingen annanstans, så jag tycker det är jätte konstigt.

Matildas säng är lättare att hålla henne borta ifrån, genom att hålla den dörren stängd.

Olivias rum är däremot svårare att hålla stängt, eftersom hon gärna är inne i sitt rum och leker och pysslar, och då vill hon ju ha dörren öppen så hon hör oss andra. Hon är även väldigt mörkrädd, så det är problem även på kvällarna när hon ska somna om inte dörren kan vara öppen.


Nu har jag googlat runt lite på nätet om katter som kissar på fel ställen. Läste där att man ska strö ut lite torrfoder där katten kissar, eftersom en frisk katt tydligen inte kissar i närheten av mat.

Så nu har jag återigen lagt ny plast över sängen, och sen bäddat med tjocka badlakan, som jag strött lite torrfoder över, så nu får vi se om hon kan låta bli att kissa där igen. Mycket spännande.


Om det är någon som har några fler tips på hur jag ska komma tillrätta med kattens kisseri problem, så snälla skriv och berätta.

 



Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards