Alla inlägg den 8 december 2012

Av rosatjejen - 8 december 2012 23:06

Jag har kännt en enorm trötthet idag, vilket jag tycker är konstigt med tanke på att mina värden ökat med i snitt nästan 25% sen i går morse.

Jag som igår kände mig piggare än jag gjort på länge, känner mig idag helt slut. Mycket konstigt

Träningen gick inte heller som den brukar idag. Jag orkade bara trampa i 30 minuter på crosstrainern,sen var jag helt slut, och jag som brukar orka 40-60 minuter, och vissa dagar dessutom dubbla pass.


Vi hade lovat Matilda och Olivia att vi skulle åka in till stan och äta mongoliskt idag. Hade god lust att säga till dom att jag inte orkade, men då hade dom blivit så besvikna, så vi åkte ändå, och det blev faktiskt riktigt trevligt. God mat och många härliga skratt blev det. Dessutom perfekt mat för mig som inte äter kolhydrater, eftersom man själv komponerar ihop de råvaror man vill ha.

 

Men så fort vi ätit klart så skyndade vi oss hem till lilla Svea igen. Ingen av oss tycker om att lämna henne ensam för länge. Nu verkade det iofs inte gått någon nöd på henne när vi varit borta, för hon verkade som om hon sovit hela tiden, men hon blev mycket glad när vi kom hem.

Hon är så rolig, för hon kommer alltid och möter oss i ytterdörren när vi varit ute, och det gör hon även om det är någon hemma.

 Hon är helt ljuvlig vår lilla Svea, och peppar peppar så har hon inte kissat någon annanstans än i lådan sedan i måndags, så nu vågar vi nästan hoppas på att kisseri problemet i sängarna kanske är över.

Hon har fått vara i  båda barnens rum korta stunder när någon varit därinne, och hon har inte ens gjort nån liten antydan till att gå upp i deras sängar för att kissa. Men vi kommer vara försiktiga i nån vecka till, för man kan ju aldrig vara riktigt säker på henne ännu. 

Jag funderar faktiskt på att köpa en vaxduk till sängen i stora sovrummet också, för även om hon inte ska vara där på nätterna, så är det ändå skönt att kunna ha den dörren öppen ibland för värmen och ventilationens skull. Sen tycker jag iofs också att det ser trevligare ut med öppna dörrar.


Nä nu ska jag ta och förflytta min trötta kropp till sängen, och hoppas på att jag känner mig lite piggare i morgon.


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards