Alla inlägg den 15 december 2012

Av rosatjejen - 15 december 2012 20:25

Ännu är inga julklappar inhandlade, men fick just se att Nacka forum har öppet till kl,22 på kvällarna ända fram till dagen före julafton. Det kändes väldigt bra, för då har jag ju chansen att få hjälp av nån av döttrarna att köpa julklappar någon kväll denna vecka, utan att behöva stressa för att bli klar innan kl,20, då Nacka forum stänger i vanliga fall, helt perfekt ju. Förhoppningsvis är det inte riktigt lika mycket folk i affärerna så sent heller.


Till dom stora barnen vet jag ungefär vad jag ska köpa, men det är värre med den yngsta. Jag hade tänkt köpa mer Lego friends till henne, och några ljudböcker. Men nu är det ju så att alla ringer ju mig för att fråga vad hon önskar sig, och då har jag ju i brist på andra förslag sagt just detta, vilket nu resulerat i att hon kommer att få en jäkla massa Lego friends av mormor och systrar, och även ljudböcker, så nu vet inte jag vad jag ska köpa till henne :-O

Jag frågade henne idag om hon önskade sig något mer, och då sa hon återigen lego friends. Jamen sa jag, det är väl inget kul att bara få en massa lego i julklapp.

Jo, mendade hon på, ju mer desto bättre.

Jamen du kan väl önska dig något mer.

Jag fick då svaret att jo lite egna pengar vore kul att få, kanske 15 000 kronor eller så, att köpa lite kläder för. Hmmmmpppffff............ (tilläggas bör att hon inte har nån vidare koll alls på skillnaden mellan 500 och 15000, den mattematiska kunskapen har inte riktigt fallit på plats ännu) Som tur är så hinner jag nog klura ut något bra innan jag kommer iväg för att handla, för några 15 000 kan jag tyvärr inte hosta fram, och kunde jag det så skulle dom inte gå till  julklapp åt lilla fröken, utan till en solresa.

Jag undrar förresten om man kan önska sig en resa i julklapp av tomten. Så snälla tomten om du läser detta så vill mycket gärna ha en resa till Gran Canaria eller Teneriffa i 2 veckor, Jag har varit snäll, eller åtminstone ganska snäll, eller okey fläckvis snäll nån gång ibland åtminstone, det borde väl räcka.

l

Av rosatjejen - 15 december 2012 17:38

Här har inte hänt mycket idag. Har inte varit utanför dörren ens.
Det snöar och blåser som bara tusan utanför fönstret, så egentligen är jag ganska glad över att jag inte behövt gå ut.
Vi är lite oroliga för lilla Svea, hon är inte alls så pigg och lekfull som hon brukar vara. Hon sover nästan hela tiden och äter knappt någonting alls, hon har inte ens druckit upp sin bäbiskatt mjölk.
Vi vägde henne idag, 1,3 kg vägde hon och det är lite för lite när man är en fyra månaders katt. Så för säkerhetsskull så fick hon avmaskningsmedel för en stund sedan. Det är tydligen ganska vanligt att kattungar har mask i magen, så det kändes som en bra idé att ge henne det.

Min egen vikt minskar fortfarande, men det går ruskigt sakta nu när det bara är 1,6 kg kvar.
Om det ska fortsätta i den här takten så lär jag inte nå målvikten på 58 förränn till påsk.

Av rosatjejen - 15 december 2012 00:03

Titta vem som smugit sig upp i min säng.
Det värsta är att hon biter mig i tårna så fort jag råkar röra lite på mig.

Dagen har varit lugn, och mina värden har varit lite mer stabila idag. Det får hemskt gärna fortsätta så.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards