Alla inlägg den 1 december 2012

Av rosatjejen - 1 december 2012 22:27

Varje år när det blir advent, så hittar jag aldrig det pyntet som ska fram till just första advent. Det ligger alltid nerpackat lite huller om buller med det andra senare julpyntet, som inte ska fram förrän precis innan jul.

Och varje år när jag har varit tvungen att släpa fram alla kartongerna med olika julpynt, för att hitta adventspyntet, så lovar jag mig själv att packa ner det i en separat kartong när julen är över, så att det ska bli lättare att plocka fram igen året efter. Men av någon outgrundlig anledning blir det aldrig så, det åker som vanligt ner huller om buller i olika kartonger, som jag snabbt vill bli av med när trettonhelgen är över och tjugondag knut passerat.

Och nu står jag här igen med adventsstakar jag inte hittar, och lite annat smått som jag vill ha framme redan nu.


Tänk så bra det varit nu när jag är sjuk och inte orkar hålla på och leta i källaren, om jag varit duktig och gjort som jag tänkt och packat ner det pyntet och stakarna för sig, då hade det inte varit något problem att be någon annan att helt enkelt bara gå ner och hämta just den kartongen, som ju naturligtvis borde vara märkt med just advent  

I köket lyser i alla fall 2 nya fina stjärnor nu.

 


Måste också köpa hem några fler fusk julblommor, nu när vi har Svea så kan vi ju inte ha riktiga, eftersom dom tydligen är giftiga för henne.    



n

Av rosatjejen - 1 december 2012 20:53

Den nya pef-mätaren som jag skrev om för några dagar sedan, är jätte dålig.

Jag är jätte besviken på den. Dyr var den ju också, 498 kronor, jämfört med den gamla som är gratis på recept.

Den visar hela tiden lägre värden än den gamla, trots att den gamla är svår att läsa av, så tror jag ju ändå att den visar mer rätta resultat eftersom att det är sådana som dom har på de flesta vårdcentraler och akutmottagningar.

Jag trodde ju verkligen att den här nya skulle vara mycket lättare att använda, men det är den alltså inte.

Den är tung att blåsa i , och den visar hela tiden cirka 20-40 enheter mindre än om jag blåser i den gamla.

fev1 värdet däremot har jag ingen aning om det blir rätt, eftersom jag inte har nån mer som kan mäta det värdet.

För säkerhetsskull så fyller jag nu i resultataten från båda mätarna både morgon och kväll. Men snart ger jag nog upp den nya, och fortsätter med den gamla igen.

Med dom dåliga och låga pef-värden jag har så är det ju av yttersta vikt att dom stämmer.

Egentligen så borde jag reklamera den, men det är så krångligt eftersom jag beställde den på nätet. Men jag borde kanske se om det går att ringa till företaget och prata med dom.

Japp så får det bli jag tar och försöker ringa Medi-stop som företaget heter på måndag.

 

Här är den alltså pef-mätaren mini wright digital, från Medi-store, som jag absolut inte rekomenderar någon att köpa

Av rosatjejen - 1 december 2012 19:05

Jag gjorde kokt torsk med äggsås till middag idag, något som jag får erkänna att jag faktiskt aldrig gjort förut.
När jag väl kommit igång med såsen så insåg jag att det skulle vara ett par matskedar vetemjöl i, men tänkte att ett par matskedar kan ju inte bli så många kolhydrater.
Det jag inte tänkte på var att magen kanske inte mår så bra av vetemjöl när man inte ätit det pä 2 månader.
Så nu har jag tillbringat en ganska lång tid på toan.
Men annars så var maten himmelskt god, så det kommer jag att laga igen, dock får det bli utan vetemjöl nästa gång ;-)

Av rosatjejen - 1 december 2012 16:14

Minus gradet här i stockholm idag.

Frisk och klar luft är det, men ändå känner jag mig väldigt tungandad.

Har försökt att få lite gjort, men det har inte gått så bra.

Har lite molande huvudvärk också, men det kan jag få vissa dagar när det är lite extra jobbigt med andningen.

Tänkte  försöka ställa mig och trampa lite på crosstrainern en stund innan middagen, det brukar lätta lite i luftrören då, även om jag inte orkar ta i så mycket.

Det är psykiskt påfrestande att ständigt känna sig så här slut.

Det är även en nackdel ibland, att se så pigg och "vanlig" ut, trots att man är sjuk. Det är ju svårt för andra att förstå hur sjuk jag faktiskt är, när jag i stort sett ser ut som jag alltid gjort, så länge jag håller mig i stillhet och inte blir andfådd. Men på ett sätt är det även skönt att det inte syns utanpå, för då är det heller ingen som tjatar om hur jag mår hela tiden.



s

Av rosatjejen - 1 december 2012 00:25

Dags att gå och sova nu, men det känns så elakt att lämna den här lilla älsklingen alldeles ensam i den stora soffan.
Men sovrumsregeln håller vi hårt på, där får hon aldrig vara.
Meningen är att hon ska få vara i barnens sovrum på nätterna så småningom.
Men eftersom hon fortfarande gärna går upp och kissar i deras sängar, så lär det dröja innan det blir aktuellt.
Det är lite konstigt det där med kisseriet faktiskt, det är bara i deras sängar hon har kissat, aldrig någon annanstans, jag undrar vad det kan bero på.
Nä nu är det dags att pussa lilla Svea godnatt.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards