Alla inlägg den 25 november 2012

Av rosatjejen - 25 november 2012 21:32

I några dagar nu så har jag kännt av höger knä, när jag tränat på crosstrainern.

Det har inte gjort ont under hela passet utan kommit och gått lite beroende på motstånd, men det har gjort mest ont precis i början och slutet av passet.

Tyvärr så fick jag riktigt ont imorse när jag nästan tränat klart, så jag avslutade.

Nu har jag kännt av det lite av och till idag, det är när jag böjer knät lite som det gör ont på insidan av knät.

Jag misstänker att det kan bero på att mina träningsskor är för slitna. Eftersom jag har problem med hög hålfot så belastar jag insidan av foten lite extra.

Så imorgon får jag helt enkelt bege mig till nån sportaffär och köpa nya skor, det brukar bli både jobbigt och dyrt eftersom det inte brukar finnas så mycket att välja på i min storlek, om man inte vill köpa barnskor förstås, men det är inte att rekomendera när det gäller just träningsskor. Annars brukar jag ofta köpa barnsskor, vilket brukar vara riktigt lönsamt i vissa fall.

Nu hoppas jag verkligen att värken i knät beror på skorna och snebelastning, så att jag kan sätta igång med träningen snart igen.


Av rosatjejen - 25 november 2012 10:10

Nämen, hur är det möjligt att gå upp 2,1 kg på en dag ?

Antingen är det fel på min våg, men jag vägde mig flera gånger, eller så är det något fel på min kropp.

Jag känner mig iofs lite svullen idag, men inte två kilos svullen, om ni förstår jag vad menar, möjligen halvkilos svullen.

Jag som inte tyckte jag åt eller drack tokigt igår


Började dagen med en babybell och en burk celcius, innan träningen.

Åt 3 finncrisp med bregott, och en latte, efter träningen.

Till eftermiddagsfika så drack jag en latte och åt 2 finncrisp till.

Middagen blev lax i ugn som fått stekas i lite grädde och riven ost, det blev farligt gott, till det åt jag kokt broccoli.

På kvällen åt jag 2 rader av min favorit choklad, som är vit choklad med hallon och mango som är sötad med stevia.

Så vad gäller mitt matintag igår så är det ju inga konstigheter, förutom att jag kanske åt lite onödigt mycket till middag.


Jag får hoppas att dom där 2 kilona försvinner lika fort som dom kom.


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards