Alla inlägg den 27 november 2012

Av rosatjejen - 27 november 2012 20:01

Idag när jag varit hos sjukgymnasten, så åkte jag direkt till Sickla för att chansa på att hitta några bra skor där, för att kanske slippa åka ända till löplabbet.

Till min stora lycka så hittade jag det jag sökte på team sportia, dom var den enda butik som hade någonting överhuvudtaget i min storlek. Intersport och stadium hade inte en endaste löparsko i min storlek, dåligt kan man tycka.

Hur som så hittade jag det jag sökte, och dessutom hade jag sån tur att det var extrapris på dom

 

Rätt snygga också

 

Så nu har jag kört mitt första träningspass med dessa fina och sköna skor, och jag kände inte av knät en enda gång på 40 minuter


Jag frågade sjukgymnasten lite om träningen idag, och hon sa att just crosstrainern är helt perfekt att träna på just för lungorna, iom, att man sträcker på sig och använder armarna också.

Hon tyckte det var toppen om jag kan fortsätta med det, så länge jag orkar, och känner att jag mår bra av det.

Angående diagnos, så sa hon inte så mycket, men bad mig ringa henne när jag varit på lungkliniken på Huddinge, och berätta vad de kommit fram till för diagnos där.

Nu tror jag ju förstås inte att jag kommer få någon diagnos, så snabbt, utan det blir nog flera besök dit med diverse undersökningar innan dom kan sätta en säker diagnos på vad det egentligen är för fel på mina lungor, och varför inte medicinerna hjälper som dom borde

Kol, eller nåt annat, det visar sig i sinom tid, och har jag riktig otur så kan det vara flera olika diagnoser på samma gång, men det får jag verkligen hoppas att det inte är.

Av rosatjejen - 27 november 2012 01:24

Nu ligger jag här i sängen igen, och kan inte somna fastän jag är jättetrött.
Det är nåt med nätter som jag inte tycker om. Det är som om alla jobbiga tankar och funderingar får mer fäste då, och då känns allt lite extra tungt och ledsamt
Och även fast jag vet att allt kommer att kännas bättre när det blir morgon, så är det ändå jobbigt.
Vet inte om det är mörkret och tanken pä att de flesta sover utom jag, som också ger en känsla av ensamhet. Jag som normalt uppskattar ensamhet i lagom doser.
En stor nackdel med att inte kunna sova är också att jag är blir så fruktansvärt trött på morgonen, och då är ju risken att jag sover för länge, med följden att jag riskerar att vända på dygnet, och det är ju inget bra.
Nu ska jag ge mig på ett försök att locka hit John Blund igen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards