Alla inlägg den 26 november 2012

Av rosatjejen - 26 november 2012 23:19

Det blev inga nya träningsskor idag, för precis som det brukar så var alla som var lämpliga  alldeles för stora, eller för breda.

Även de pronationsulor vi hittade var för stora för mina skor.

Så det får bli en tur till löplabbet någon dag när jag har lite extra energi till övers, och det händer ju inte allt för ofta nu för tiden.

Tyvärr är ju skorna lite dyrare på löplabbet, men det är bara bita i det sura äpplet och offra de sista slantarna för ett par bra skor måste jag ha om jag ska kunna fortsätta träna i den takt jag gjort den sista tiden. Och eftersom jag har märker en klar förbättring i andningen när jag tränat, så finns det ju liksom inget annat alternativ, om jag nu ska ha en möjlighet att leva så länge som möjligt med dom här usla lungorna jag har.


Imorgon ska jag på mitt första besök till sjukgymnasten, för en bedömning. Om det finns tid över så kanske jag kan fråga henne om mitt onda knä, och om hon har några andra tips förutom bättre skor.

Av rosatjejen - 26 november 2012 16:24

Min telefon börjar bli lite seg, eller rättare sagt väldigt seg.
Så jag funderar på att byta till en ny, och eftersom jag nu har en iphone 4 och har varit mycket nöjd med den, så känns det mest naturligt att byta till en ny iphone och då blir det ju en femma i så fall.
Tyvärr så har jag en dockningsstation till min nuvarande fyra och den passar tydligen inte till femman , och det känns ju lite surt att inte kunna använda den mer om jag byter till en femma.
Är det kanske nån som vet om det finns nån sorts skarv eller adapter, så att dockan ändå går att använda till femman ?

Av rosatjejen - 26 november 2012 11:06

Tre gånger om dagen mäter jag mitt pef värde, före och efter medicinering.

På morgonen precis när jag vaknat, så ligger oftast mitt värde som lägst på ca, 250  efter medicinering och ytterligare väntan ca 20 minuter så brukar värdet ligga på samma dvs 250 eller max 270.

På lunchen vid 13-tiden däremot brukar jag peffa ca,300 utan medicin, och på kvällen brukar det åter ligga på drygt 250 innan medicin och max 280 efter.


Nu har jag börjat tröttna rätt rejält på att hålla på och mäta pef på en gammal manuell mätare som fungerar lite som den vill, och dessutom är svår att läsa av vid så små differanser som jag har. Det är jätte svårt att se om det är på exempelvis 270 eller 280 pilen stannar eftersom det är så smått så smått., och dom små differanserna kan vara jätte viktiga i mitt fall där differansen är så liten, men ändå kan vara så avgörande.

Så nu har jag beställt hem en ny digital pef-mätare som även mäter fev 1 värdet, så nu hoppas jag att det ska bli lite enklare och mer exakta resultat när jag peffar.

Beställde från medistore igår, så den borde komma nu i mitten på veckan.

Priset på denna var 498 kr, men det är det klart värt när man måste använda den flera gånger om dagen.


Av rosatjejen - 26 november 2012 09:59

Usch! vad ledsamt det känns att inte kunna träna som vanligt.

Knät gör visserligen inte lika ont idag, men jag vågar ändå inte ställa mig på crosstrainern förrän jag köpt nya skor, och då måste jag nog ändå vara försiktig till en början.


Jag ska få hjälp med att köpa nya skor ikväll, det kan ju vara lite knepigt att hitta rätt, i den stora djungel av träningsskor som finns. Jag har dessutom ingen lust att lägga ner allt för mycket pengar på en sko som bara ska användas på crosstrainern.





Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards