Alla inlägg den 22 november 2012

Av rosatjejen - 22 november 2012 18:31

Jag var in på Lindex och tröst shoppade lite idag när jag var på väg hem från vårdcentralen. Behövde lite nya bh:ar nu när jag gått ner lite mer i vikt. Just bh är något som jag köper väldigt sällan, tror det beror på att jag tycker det är så rysligt jobbigt att prova.

Hur som så hittade jag två som jag tyckte om, men eftersom jag hade fått ett kunderbjudande om att köp 3 saker och få 30 procent på hela köpet, så passade jag på att köpa en klänning, morgonrock, tunika eller vad tusan det nu är men snygg och skön är den

Vad tycker ni är det en morgonrock eller en klänning ?


 

 


Av rosatjejen - 22 november 2012 12:40

Har precis kommit hem från vårdcentralen, där jag varit och gjort en ny spirometri.

När man gör en spirometri får man andas genom ett litet rör som är kopplat till en dator, som mäter lungkapaciteten före och efter medicinering.

Jag hade hppats på ett bättre spirometri resultat denna gången, mot för 3 veckor sedan, eftersom jag denna gång medicinerat förebyggande i 3 veckor, och dessutom tränat som en tok i drygt 2 veckor.

Tyvärr var resultatet lika dåligt som förra gången, vilket betyder att medicinerna inte verkar fungera på mig.

Lungkapaciteten var 39 procent denna gången, men den lilla försämringen på 2 procent sedan sist kan bero på att jag har det lite jobbigare idag på grund av det otroligt fuktiga vädret, så det var inget jag skulle bekymra mig över.


Sköterskan jag går till är astma/kol sköterska och håller på med sånt här ganska mycket. Och hon tycker att hela min sjukdomsbild är underlig, därför att kurvorna på spirometri undersökningarna tyder på kol, men ålder och en del andra faktorer stämmer inte alls in på kol.


Jag har fått en tid på Huddinge sjukhus i mitten på December där dom ska genomföra fler tester för att utesluta att det verkligen inte rör sig om något annat

Jag hoppas förstås att det  inte ska vara Kol, då mina framtidsutsikter skulle få en helt annan innebörd då


Sköterskan blev förresten mycket förvånad när jag berättade hur mycket jag tränar på crosstrainern. Hon undrade hur jag orkade och om jag fick andnöd, och det får jag ju, men jag kämpar på så gott jag kan ändå


Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards