Alla inlägg den 21 november 2012

Av rosatjejen - 21 november 2012 10:34

Jag har sedan några veckor tillbaka provat att dricka celcius innan jag ska göra något ansträngande, eller när jag helt enkelt är dödligt trött och bara behöver lite extra energi.

Det är ju inte det godaste jag druckit precis, men inte heller det äckligaste, så dom slinker ner utan problem, jag föredrar den med cola smak.

Jag tycker att dom fungerar, och att jag faktiskt blir betydligt piggare när jag druckit en celcius. När jag tar en innan träning så känns det som att jag orkar lite mer än om jag bara druckit vatten innan.

Något jag däremot märkt är att man inte bör dricka celcius för sent på dagen, för då kan det vara svårt att somna på kvällen. Själv dricker jag aldrig celcius efter kl,18.

Tyvärr är dom ganska dyra, så man får hushålla lite med dom.

Jag har hittat bästa priset på ica maxi, där dom säljer 2 celcius för 35 kronor. Annars kostar dom  ca 20kr styck.

I normala fall har jag alltid varit emot energidrycker, men nu sen jag blev sjuk så har jag ändrat inställning totalt, då jag känner att dom faktiskt fungerar och får mig att orka lite mer än vad jag skulle göra annars.


Av rosatjejen - 21 november 2012 01:32

Vart tar tiden vägen?
Veckorna bara rusar iväg och imorgon är det redan onsdag
Mina dagar nu när jag är sjukskriven går åt till att träna ett pass på förmiddagen och ett pass pä kvällen. Och efter varje pass ska det stretchas och duschas, så om själva träningen tar 45- 60 minuter/pass, så får jag lägga till ca 45minuter varje gång för stretching och dusch, så 3-4 timmar om dagen försvinner på träning.
Jag har dessutom spenderat rätt mycket tid vid datorn för att läsa och lära mig så mycket jag bara kan om sjukdomen.
Sen ska ju barnen ha samma omsorg som vanligt och framför allt då lilla O, som ju fortfarande är den som är beroende av mig och faktiskt inte kan klara sig utan mamma ännu rent praktiskt.
Idag skickade dom dessutom hem henne för att hon var hängig, så vi får se vad det blir av det.
Sen går ju förstås mycket tid just nu till vårt nya lilla tillskott lilla söts missen Svea.
Jag behöver också vila rätt mycket, och det gör jag mest i soffan, en liten stund i taget.,
Något som är hemskt jobbigt är att jag har så svårt att somna på kvällarna, vilket gör att jag sover alldeles för länge på morgonen, det blir med andra ord en dålig spiral

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards