Alla inlägg under januari 2011

Av rosatjejen - 16 januari 2011 23:03

Solsidan levde upp till mina förväntningar, det är helt otroligt vad man kan skratta åt alla igenkännings faktorer i den serien.

 

Tyvärr så mår jag sämre igen, mina blödningar har tilltagit under kvällen och även värken, det konstiga är att när värken är som värst, då blöder jag nästan ingenting, och tvärtom när jag blöder floder, då har jag inte alls lika ont, mycket märkligt.

Jag känner mig ganska urlakad nu kan jag säga, så jag tänker stanna hemma från jobbet imorgon, och har det inte blivit bättre då, så måste jag nog uppsöka nån läkare.

 

Med tanke på allt blod jag förlorat idag så kunde man ju tro att jag ska ha gått ner en hel del när jag ska väga mig imorgon, men för att kompensera den förlusten, så har jag fullkomligt bälgat  mig vatten nu i kväll, så vi får väl se hur det blir med den saken, men hoppas kan man ju alltid   

Av rosatjejen - 16 januari 2011 19:36

Nu är middagen avklarad, det blev kokt blomkål och lövbiff.

Tyvärr blev det inte så gott, lövbiffarna var alldeles för tjocka för att kallas lövbiffar och dessutom råkade jag koka blomkålen för länge, så den blev alldeles smulig.

Under dagen har jag också hunnit få i mig 3 nutrilett.

 

Nu ska jag bänka mig i soffan för att äntligen få titta på Solsidan igen, som jag har väntat.

Hoppas att den här säsongen är lika bra som den första.

 

Av rosatjejen - 16 januari 2011 12:56

Nu har jag bantat med hjälp av nutrilett i 3 veckor. Om man läser på nutriletts hemsida så rekomenderar dom att man ska smyga in lite vanlig mat efter 2-3 veckor, och det är där jag befinner mig nu, och jag känner mig inte alls redo att börja äta vanlig mat igen. Jag känner att jag vill gå ner ett par kilo till innan jag börjar med vanlig mat igen, dvs vanlig nyttigare mat än innan och även betydligt mindre portioner än innan.

Det jag kan tänka mig att göra är att äta något magert till middag, men till övriga mål fortsätta med nutrilett i nån vecka till.

Så i kväll blir det lövbiff och kokt blomkål till middag, som jag tycker är mycket gott, och till övriga mål blir det nutrilett.

 

 

 

Av rosatjejen - 16 januari 2011 10:54

Mår inte alls bra idag, känner mig febrig och matt. Har dessutom mensvärken från helvetet.

 

Vågen visade 68,3 idag.

 

 

 

 

68,3 kg    -0,4 sen igår          totalt   -3,8 kg på 20 dagar

Av rosatjejen - 15 januari 2011 23:05

Jag måste få bikta mig, jag har syndat och inte lite heller utan mycket.

Suget blev för stort ikväll, jag har ätit mozzarella bitar inlindade i serranoskinka och dessutom Raffaello choklad, som är en vit chokladkonfekt, som jag bara älskar. Den är svår att få tag i så det är nog minst 2 år sedan jag åt det sist, och så idag när vi var i vår videobutik så bara fannas det en box där och den var jag ju bara tvungen att köpa, tanken var att jag skulle spara den till nåt festligt tillfälle, men det gick som det gick med det, nu är den uppäten och jag är proppmätt.

Nu blir det nya hårda tag imorgon igen......

Av rosatjejen - 15 januari 2011 16:23

Nu har jag varit ute och shoppat lite nytt att ha på mig när vi åker ner till solen.

Min mamma gav mig ett jätte bra presentkort i julklapp, som gäller i alla butiker och restauranger i hela Nacka forum. Det är detta presentkort som jag nu förbrukat, men det räckte till ganska mycket, en blus, ett par jeans shorts, ett par jeans leggings och en jeans kjol, mycket jeans blev det och jag är nog faktiskt en riktig jeanstjej ( eller tant )

 

 

Den söta blusen blev det. Jag gillar egentligen inte blommigt, men den här var ändå lite diskret.

 

 

Dessa leggings passade jätte bra till blusen, och dom satt dessutom snyggt.

 

Nu måste jag bara hitta en svart bikinitopp innan vi åker.

 

 

 

 

 

Av rosatjejen - 15 januari 2011 09:20

Gårdagens fuskande visade sig på vågen direkt, dessutom känner jag mig mer svullen än igår, så jag har nog samlat på mig en massa vätska också nu med mensen och allt. Jag hade gått upp 1 kg sen igår, så idag blir det enbart nutrilett, vatten och möjligen nån grönsak.

 

 

 

68,7 kg       +1,0 sen igår       totalt -3,4 kg på 19 dagar

Av rosatjejen - 14 januari 2011 15:05

Att banta med Nutrilett är lätt för att man behöver inte laga eller köpa hem en massa konstigheter, men nutrilett skakar man ihop en måltid på 30 sekunder.

Men jag har fasiken inte sagt att det är lätt på andra sätt, man måste ha en vilja av stål och vara 100% motiverad, visst kan man avika från dieten nån gång i veckan utan att allt är förstört, men för att lyckas helt måste man fokuserad på det mål man satt upp för sig själv.

Mitt mål just nu har ju varit att komma i mina shorts och favorit klänningen, och det målet har jag nått nu, men jag har en liten bit kvar till de 66kg som också är ett av mina delmål innan vi åker.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards