Alla inlägg under januari 2011

Av rosatjejen - 25 januari 2011 08:50

Hmmm.... hur glad blir man när man ställer sig på vågen och ser att man gått upp 0,6 kg ?

Inte glad alls !

 

 

67,1 kg     +0,6 sen igår     totalt -5 kg på 29 dagar

Av rosatjejen - 24 januari 2011 19:43

Idag har jag ätit som följer,

 

Frukost kl 7,30 en nutrilett shake

 

mellanmål  kl,10 nutrilett shake

 

lunch kl,11  1/2 portion fiskpudding och  grönsaker

 

mellanmål kl,15 nutrilett shake

 

middag kl,18  1/2 portion pyttipanna och ett stekt ägg

 

Detta blev sammanlagt ca, 900 kcal vilket är mycket bra enligt mig själv, eventuellt blir det en nutrilett shake till nu ikväll och då blir det 111 kcal till.

 

Förövrigt har dagen varit bra och jag har lyckats få ihop drygt 10 000 steg .

 

 

Av rosatjejen - 24 januari 2011 07:45

Nu är jag inne på slutspurten av den här bantnings omgången, och eftersom jag hade som mål att komma ner till 66 kg innan jag åker, så körde jag med enbart nutrilett igår och det gav genast resultat -0,5 på bara en dag.

Idag ska jag försöka att komma ihåg att sätta på mig min stegräknare innan jag åker till jobbet. Det kan vara lite roligt att se hur många steg det blir.

 

 

 

66,5 kg    -0,5 sen igår       totalt -5,6 kg på 28 dagar

Av rosatjejen - 23 januari 2011 19:27

Vilken mysig dag det blev.

Har hunnit plocka undan lite här hemma, och även hunnit prova sommarkläder på  O, det mesta passade och det var ju skönt med tanke på att dom växer så det knakar i denna åldern.

Sen fick vi besök av mim mamma som kom hem från Thailand i fredags kväll, hon hade med en massa fina presenter åt oss, O och M fick klänningar och lite annat, och jag fick en jättefin schal som jag kommer få mycket nytta av.

Precis när mamma gått härifrån, kom min äldsta dotter E och hennes sambo hit för att fika, hon hade också med sig lite presenter åt oss, för hon var ju med min mamma till Thailand. Dom stannade och fikade, vilken tur att jag hade lite kakor i frysen sen i julas och en påse frysta Wienerbröd, det var uppskattat, själv var jag inte sugen alls, så jag drack bara lite vatten.

 

E erbjöd sig att skjutsa oss till Arlanda, natten mot lördag när vi ska åka, jättegulligt av henne med tanke på att vi behöver åka hemifrån strax efter kl,3 för att vara där till incheckningen öppnar kl,4. 

Hon erbjöd sig även att hämta O på skolan på fredag, så jag slipper stressa hem från jobbet.

Jag är verkligen priviligerad som har så snälla och hjälpsamma barn, som mer än gärna hjälper till med sin lilla sladdsyster och dessutom med glädje.

 

 

Min fina E med sin sambo.

 

 

 

 

Av rosatjejen - 23 januari 2011 09:54

Idag har jag bantat i fyra veckor, mestadels med hjälp av nutrilett, men jag har även tänkt på vad jag stoppat i mig på helgerna när jag unnat mig vanlig lagad mat, en och annan godisbit har också slunkit ner ett par gånger.

Jag har däremot inte druckit något annat än vanligt vatten dessa veckor, innan kunde jag dricka mängder med coca-cola varje dag, och det beroendet är nu borta.

Resultatet är -5,1 kg och det är jag mycket nöjd med, särskilt med tanke på att jag inte motionerat någonting alls under dessa veckor, inte ens promenader har det blivit.

 

Nu ska jag fortsätta med Nutrilett vissa måltider, och resterande mål alltid välja ett magert alternativ om det går.

 

 

67,0     +/- 0       totalt -5,1 på fyra veckor

Av rosatjejen - 22 januari 2011 18:32

Idag har det blivit ännu mer vanlig mat.

Nutrilett till frukost, sen blev det fika på Nacka forum med ena dottern M, scones med färskost och björnbärsmarmelad, mycket gott var det.

Till middag har jag ätit lövbiff, hoppade dock med glädje över pommes fritsen och åt kokt blomkål istället.

Har inte bestämt ännu om jag ska unna mig något gott ikväll eller ej, som jag känner just nu så är det inget jag är sugen på, men kvällen är ännu ung.

Nu ska jag surfa in på www.tv.nu och se om det är något bra på tv ikväll, annars får det bli nån dvd film, har en hel drös med filmer som vi inte hunnit titta på ännu.

ha en fortsatt trevlig lördagkväll    

 

Av rosatjejen - 22 januari 2011 10:10

Ingen rolig morgon alls, känner mig stel och svullen i hela kroppen.

Jag har gått upp 0,4 sen igår, men det var ju väntat nu när jag börjat med lite lagad mat.

 

 

67,0 kg     +0,4 sen igår        totalt -5,1 kg på 26 dagar

Av rosatjejen - 21 januari 2011 19:06

Nu har jag ätit middag, mitt första lagade mål mat på nästan en vecka, det var sååå gott.

Vi åt kycklingfileér  med currysås, gjord på lätt cremefraish och currypasta och till det åt jag bulgur medans övriga familjen åt jasminris.

Men oj vad ont i magen jag fick efter en stund, så nu har jag tillbringat en stund på toa, men det var det värt.

Och ännu bättre är att mina blödningar upphört helt, Jippie !

 

Nu ska jag ta en promenad och sen får det bli soffan och "på spåret"

 

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards