Alla inlägg den 6 januari 2011

Av rosatjejen - 6 januari 2011 17:55

Idag har jag festat till igen och ätit middag med familjen, medan dom fick lövbiff och pommes med bearnesås, så åt jag kokt blomkål och 2 lövbiffar, gissa om det var gott.

I julas fick jag en rapsolja med rostad vitlök i, och den stekte jag lövbiffarna i idag, och de blev jätte bra smak av den, en alldeles lagom vitlöks touch.

Anledningen till att jag åt kött idag var att jag var lite rädd för att jag får i mig för lite proteiner när jag enbart lever på nutrilett, särskilt när jag vet med mig att jag varit mer aktiv än vanligt. Detta är inget jag tänker göra ofta, men nån gång ibland tror jag att det kan behövas.

 

Imorgon är det jobb  igen, men det är ju bara en dag, så det känns inte så betungande, dessutom börjar jag inte förrän kl,10 så jag kan sova länge imorgon även fast jag ska till jobbet.

 

 Denna olja kan jag varmt rekomendera

Av rosatjejen - 6 januari 2011 15:36

Oj vad det snöar här idag, vi som redan har så mycket snö, vi behöver inte mer nu. Snövallarna utanför är så höga att man inte har någonstans att göra av mer snö nu.

Nu är det andra gången vi är ute och skottar idag, för att vi överhuvudtaget ska ta oss ut, och vi lär ju få gå ut fler gånger.

Jag lyckades iallafall ta mig till Nacka forum en snabbis och byta ett par jeans som gått sönder och även köpa ett skärp.

Det är så härligt när byxorna börjar sitta lite löst, men jag vill inte köpa nya ännu, så då får jag använda skärp ett tag tills jag kommer i alla byxor som fortfarande inte går att knäppa.

Jag hoppas så att jag hinner gå ner utterliggare några kilo innan vi ska åka , så att jag kommer i de kläder jag hade i somras när jag vägde runt 65 kg.

Av rosatjejen - 6 januari 2011 09:57

Det gick bra på kalaset igår , jag drack 2 glas vatten och var inte ett dugg frestad av kakorna. Mitt sötsug är helt borta nu, det är mer vanlig mat som jag kan sukta efter, men det får vänta några veckor till.

Har gått ner totalt 3,3 kg nu   

 

 

 

Idag 68,8 kg    -0,4 sen igår      totalt -3,3 kg på 10 dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards