Alla inlägg den 29 december 2010

Av rosatjejen - 29 december 2010 19:06

Broccoli, tonfisk på burk och mini keso fick bli min middag.

Huh.. vad ont i magen jag har, har fått springa på toa många gånger idag kan jag säga, men det är inte värre än att jag står ut,kan inte minnas att det varit så förut när jag levt på nutrilett, det kan ju förstås också bero på blomkålen igår och broccolin idag.

 

Hoppas, hoppas att jag gått ner åtminstone nåt hekto när jag väger mig imorgon.

Av rosatjejen - 29 december 2010 12:50

Börjar känna lite ångest inför nyårsafton.

Vi har pratat om att äta oxfilé och potatisgratäng och till det dricka champagne, men nu vet jag inte om jag vill det. Det känns så synd att förstöra det jag nu uppnått genom att äta kolhydrater och en massa fett bara för att det är nyår. Det är alltid jobbigt att börja om igen med dieten eftersom det är de två första dagarna som är jobbigast.

Funderar på oxfilé och vanlig grönsallad eller kanske skaldjur, det är ju magert. Jag får höra med de andra vad de vill ha dom bantar ju inte och det gör inte barnen heller. I värsta fall får jag väl göra en  potatisgratäng till dom och sallad till mig och kanske ha lite skaldjur till förätt.

Jag får se hur det känns på fredag helt enkelt.

 

Av rosatjejen - 29 december 2010 10:12

Kampen mot fettet fortsätter även idag.

Det går fortfarande rätt bra och jag känner inga direkta biverkningar av nutriletten. Jag hade lite magknip nu på morgonen, men det berodde nog främst på all blomkål jag åt till middag igår.

Vågen visade 71,5 kg idag också, men det är ju inget konstigt med det när man väger sig varje dag, det är värre om den står stilla i 3-4 dagar, då är det något som inte stämmer, eller så har man slarvat och ätit nåt man inte borde.

 

Jag använder mig förutom nutriletten av www.tappa.se där jag skriver in allt jag äter och även hur mycket motion jag får. Tappa är en mycket enkel sida att använda och det är lätt att fylla i vad man ätit och sen räknar deras system snabbt ut hur många kcal det blir, enkelt och snabbt.

 

 

 

Idag 71,5 kg     +/- 0  sen igår            totalt -0,6 kg på 2 dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Skapa flashcards