Alla inlägg den 16 december 2010

Av rosatjejen - 16 december 2010 22:40

Hittade en jättefin tunika eller blus kanske det var, ja ja det spelar ingen roll men snygg var den och dessutom vae det en sån modell som döljer min mage ( så fort jag går upp i vikt så sätter det sig på magen, så att jag ser gravid ut)

Det är jättesvårt att hitta kläder när man är smal överallt utom på magen (och lite dubbelhaka) de flesta modeller gör att jag ser höggravid ut och det känns ju inte så roligt när livmodern dessutom passerat bäst före datum för länge sen.

Jag gillar egentligen inte Kapp Ahl speciellt mycket, men dom har bra och snygga toppar i storlekar som passar mig.

 

 

Visst är den snygg.

Av rosatjejen - 16 december 2010 20:31

Kom iväg en sväng, trots ovädret.

Det var otroligt skönt att få komma ut en sväng efter att ha suttit inne med sjukt barn sen i söndags.

Nu har jag köpt julklappar till de 3 stora barnen, till mannen, min mamma, så nu är det dom svåraste klapparna kvar, de till lilla och småkusinerna. Vet inte alls vad jag ska hitta på, det är svårt när dom inte önskar sig något speciellt. Jag får se om jag kanske hinner med lite shopping i helgen.

Nu mys i soffan, det vore gott med nåt snask också, men det får jag klara mig utan.

 

 

 

 

Av rosatjejen - 16 december 2010 15:50

Nu har jag titta i almanackan och insett att jag inte har alltför lång tid på mig att gå ner 5 kg i vikt innan vi åker ner till Gran canaria.

Nu har jag kommit fram till att om jag börjar med Nutrilett direkt efter nyår, så har jag nästan 4 veckor på mig nnan vi åker.

Förra gången jag bantade stenhårt med hjälp av Nutrilett så gick jag ner ganska exakt 5 kg på fyra veckor, så det borde gå nu också. Jag bara måste komma i mina sommarkläder innan vi åker.

 

 

 

 

Av rosatjejen - 16 december 2010 14:26

Väderprognosen ser ju inte allt för kul ut för de närmaste dagarna,.

Jag som ska iväg och köpa julklappar ikväll, men nu när jag såg senaste väderprognosen så inser jag att det nog inte blir så.

Snön bara vräker ner utanför och det blåser kraftigt, dessutom så varnar dom ju för att ge sig ut i trafiken idag.

 

Förövrigt så är jag fortfarande hemma med lilla som är febrig efter sin kräksjuka, det börjar bli lite lätt tråkigt att vara hemma hela dagarna.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards