Alla inlägg den 27 december 2010

Av rosatjejen - 27 december 2010 19:23

Så där ja, nu har jag ätit en räksallad och ett varmt pitabröd till middag.

Förövrigt så har det hittills blivit 3 nutrilett shakes idag, får se om det räcker eller om jag måste ta en till ikväll. Jag har dessutom druckit ca 1,5 liter vatten under dagen.

Räksalladen till middag var inte planerad, men när mannen föreslog att han skulle köpa med sallad hem, så tyckte jag att det var ett bra förslag, jag borde ha avstått från brödet men jag får vara nogrannare med kolhydraterna imorgon.

 

Nu känner jag mig rätt nöjd med den här första dagen och hoppas att det går lika bra imorgon.

 

Av rosatjejen - 27 december 2010 12:22

Bara en förmiddag har gått och jag tycker redan att det är jobbigt.

Jag vet ju sen förra gången att det är jobbigt ibland, särskilt de första dagarna innan man sett resultat på vågen.

Efter några dagar när man ser det hur hektona bara rasar, då känns det plättlätt och man blir taggad till tusen.

 

Av rosatjejen - 27 december 2010 10:29

Nu jäklar är det Nutrilett som gäller framöver.

Hade ju bestämt att jag skulle börja banta med hjälp av nutrilett nästa måndag, men när jag vägde mig idag så bestämde jag mig för att tjuvstarta redan idag.

Jag väger 72,1 kg  hua, så mycket har den här gamla kroppen aldrig vägt förut. Jag fick med andra ord lite lätt panik och bestämde mig direkt för att inte vänta en hel vecka till, ju tidigare jag sätter igång, ju fler kilon hinner jag tappa innan den 29/1

 

Till frukost har jag druckit en nutrilett choklad shake och en halvliter vatten.

 

 

 

 

Idag 72,1 kg            

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards