Alla inlägg den 30 december 2010

Av rosatjejen - 30 december 2010 23:07

Så där ja, nu är ytterligare en dag med nutrilett diet avklarad.

Till middag blev det visserligen inte nutrilett, det blev kokt blomkål, minikeso och sardiner i tomatsås.

Jag hoppas förstås att vågen ska visa på minus, men tror att den kommer att visa samma som idag, det brukar vara så för mig att det går ner lite ungeufär varannan dag.

 

Nu ropar kudden på mig, så det är dags att sova.

 

Av rosatjejen - 30 december 2010 17:34

Jag hade glömt bort att jag fryser som attan när jag går ner i vikt, sist jag tappade mycket vikt snabbt var ju i maj och juni, då det var betydligt varmare än vad det är nu både inne och ute.

Jag hatar att frysa, men nu känns det lite lättare när jag vet varför jag fryser så förjordat. Jag blev ju inte direkt varmare nu när vi var ute och handlade -10 visar termometern.

 

Nu är nyårsmaten inhandlad och likaså lite småraketer till lilla (som en vuxen  tänder på förstås) De stora barnen är inte intresserade av att fira nyår med oss längre så dom behöver vi inte köpa raketer till längre.

 

Nu ska jag laga mat , dom vill ha korv och pommes. Till mig själv ska jag koka lite blomkål och till det ska jag äta en liten burk sardiner i tomatsås och lite minikeso.

 

Tänk vad mycket lättare det känns att banta när man ser ett snabbt resultat.

 

 

Riktigt så här mycket fryser jag inte men inte långt ifrån

Av rosatjejen - 30 december 2010 13:14

Kom just på en sak, det är ganska otroligt att jag gått ner 1,6 kg på bara 3dagar, när jag mest bara suttit hemma i soffan och rullat tummarna.

Normalt för mig är att vara rätt aktiv, genom att jag promenerar mycket iom, att vi inte har någon bil, dessutom har jag ett rätt så aktivt jobb, där man mycket sällan sitter stilla.

 

Nu däremot ska vi snart gå och handla och det är en lagom promenad på 2 km tor.

Av rosatjejen - 30 december 2010 11:10

Nu har jag bestämt mig, det blir ingen nutrilett till middag imorgon. Jag ska äta vanlig mat till nyårsmiddag. Jag tänker leva på Nutrilett fram till middagen, sen gör jag en paus i bantandet fram till midnatt, det betyder ju naturligtvis inte att jag ska frossa i mig en massa mat, läsk och godis utan äta och dricka med måtta.

 

Av rosatjejen - 30 december 2010 10:02

Nutrilett är verkligen effektivt.

Jag vägde 70,5 kg idag, det betyder att jag gått ner 1,6 kilo sedan i måndags och det tack vare nutriletten.

Idag fortsätter jag med dieten, så får jag fortsätta att fundera på morgondagen, om jag ska synda eller inte bara för att det blir ett nytt år.

 

 

 

 

Idag 70,5 kg     -1,0 sedan igår         totalt -1,6 på 3 dagar

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards