Alla inlägg den 15 december 2010

Av rosatjejen - 15 december 2010 16:59

Dotterns vinterkräksjuka har nu övegått i feber.

Verkar som om årets vinterkräksjuka är lite elakare än förra årets, eller så kanske vi alla drabbas olika.

Själv har jag haft vanliga maginfluensor, men aldrig vinterkräksjuka peppar, peppar..... man kanske inte ska säga så, för då är det väl jag som däckar imorgon.

Nog nu om denna vinterkräksjuka. Det blir ingen shopping i vare sig Nacka forum eller Sickla köpkvarter i kväll, det blir för stressigt. Får hoppas att mannen kan komma iväg från jobbet lite tidigare imorgon, så jag får handla åtminstone de viktigaste klapparna.

 

 

 

 

 

 

Av rosatjejen - 15 december 2010 15:49

Såg nu att Nacka forum bara har öppet till kl, 20,00 , faan också.... då hinner jag inte handla mycket.

Jag fårkolla upp hur länge Sickla har öppet istället. Jag som trodde att alla köpcentrum och gallerior hade öppet extra länge på kvällarna så här innan jul.

Av rosatjejen - 15 december 2010 14:15

Jag undrar jag hur länge Nacka forum har öppet ikväll.

Känner att jag börjar få lite lätt panik när jag går hemma med sjukt barn.

Normalt så brukar jag sluta jobba kl, 15 och sen hämta lilla direkt och sen får hon hänga med mig och handla och fixa, men nu när hon är sjuk så kan jag ju inte släpa med mig henne i affärer.

Jag har bara hunnit köpa ett fåtal julklappar, vilket betyder att jag har väldigt många kvar att köpa.

Om inte Nacka Forum stänger allt för tidigt så hoppas jag att hinna dit en sväng ikväll när något av de stora barnen kommer hem och iallafall beta av några av klapparna på min långa lista.

 

 

Av rosatjejen - 15 december 2010 12:42

Choklad suget sitter i även idag, men jag ska inte falla för frestelsen idag heller, jag önskar att nån kom hit och åt upp all choklad snart så jag slipper gå och snegla på den.

Av rosatjejen - 15 december 2010 09:45

Hur  ska man lyckas undvika att bli smittad av vintekräksjuka i dessa juletider ?

I vår familj är det ju bara vår lilla som insjuknat och det är ju tur det när vi som mest är 5 pers hemma.

Det jag tror har hjälpt oss andra är Handsprit varje gång man kommit i kontakt med den sjuka och varje gång man varit på toa, och även innan man kommer i kontakt med något ätbart. Så var inte rädd för att slösa med handspriten.

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards