Alla inlägg den 17 december 2010

Av rosatjejen - 17 december 2010 19:16

Vad är det som händer ?

 

Min näst yngsta, även kallad trean kom hem idag från skolan och var så otroligt upprörd för att hon hade hört och fått sms om att Åhlens city var bombhotat och att det dessutom ska ske ett flertal bombningar imorgon inne i city.

Hon blev inte direkt glad på mig när jag sa åt henne att lugna ner sig  och tänka lite logiskt (vilket kanske inte är det lättaste när man är 16 år och uppskrämd)

 

Hur som helst blir jag jäkligt upprörd på människor som startar såna här rykten bland barn och ungdomar och dessutom sänder vidare sms som man inte tagit reda på sanningshalten i.

Det som hänt här i Stockholm är nog så jobbigt för oss som bor och jobbar här, och det blir ju inte direkt bättre utav att några idioter skrämmer upp våra barn ännu mer med en massa osanna rykten.

 

Själv har jag nu blivit tvungen att lova dyrt och heligt att jag inte ska åka in och köpa de sista julklapparna i city, bara för att stilla min 16 årings oro.

Fast ärligt talat tycker jag också att det är jäkligt läskigt det som hänt, ev, händer men den oron tänker jag inte föra över till mina barn.

Av rosatjejen - 17 december 2010 11:58

Vilket väder vi har, snö snö snö och ännu mera snö.

Lilla är inte riktigt lika varm idag, så jag kan nog ta med henne och handla hem lite mat till kvällen.

 

Trean kommer hem idag och hon har en kompis med sig som ska äta middag här och sova över. Hon har ju fått en hel del nya vänner sen hon började på gymnasiet, och den här tjejen har jag aldrig träffat förut.

 

Jag har lovat att göra tacos till middag, kanske inte världens bästa mat att äta när man haft kräksjuka, men det ska nog gå bra.

 

Nu är det bäst att vi ger oss iväg innann det kommer ännu mera snö.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards