Alla inlägg den 19 december 2010

Av rosatjejen - 19 december 2010 13:04

Har sån ångest över min vikt. Nu har jag blivit så där tjock igen som jag var förra året vid den här tiden.

Vet att jag inte ska dricka läsk och äta godis, ändå klunkar jag cola dagarna i ända och har mycket svårt att låta bli att äta godis, kakor och snacks.

Alla kläder sitter åt, särskilt alla tröjor och blusar, jag har faktiskt bara 3 tröjor som inte smiter åt allt för mycket.

 

Jag vet att nutrilett ger en snabb viktminskning, men att det inte håller i längden, man måste ändra sitt livsmönster också för att behålla vikten för annars blir det denna jojo bantning som jag nu fastnat i .

Det som däremot är mycket bra med nutrilett är att det funkar mycket bra att byta ut vissa måltider med, jag gör så idag men tänker äta vanlig middag. När man gör så blir det inte en lika snabb viktminskning men på sikt ger det resultat.

Jag ska försöka att göra så nu över jul, äta ett eller två mål med mat och resten nutrilett, dessutom ska jag undvika läsk och godis(kan bli svårt i julhelgen, men ska göra så gott jag kan)

 

Håll nu tummarna för att jag inte ska falla för alla frestelser och tappa bort motivationen.

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards