Alla inlägg den 14 december 2010

Av rosatjejen - 14 december 2010 22:01

Kan man känna annat än julstämning när man lyssnar på julradio.se på webben ?

 

Jag går fortfarande och sneglar på chokladen i bokhyllan, men jag är ståndaktig, måste bara gå ner dom där 4-5 kilona innan vi åker på semester i slutet på januari    och eftersom klockan går lika fort som en bordsfläkt just nu, så har jag inte så lång tid på mig    

Av rosatjejen - 14 december 2010 19:31

Pms = chokladbegär

 

Jag kan bli helt besatt av choklad när jag ska ha mens, det är skit jobbigt faktiskt.

Särskilt när man vill hålla igen lite, jag går här och sneglar på den stora  och då menar jag jätte STORA korgen vi fått, den står högst upp i bokhyllan.

Tyvärr funkar jag så att jag kan inte bara ta en och sen är det bra, utan tar jag en så blir det minst 10.

Det är väl själva den också att det ska vara så svårt att låta bli.

Den här gången har jag gett mig den på att jag ska stå emot.

Av rosatjejen - 14 december 2010 17:56

Min lilla önskar sig kläder till sin docka Lisa i julklapp. Nu är det som så att eftersom lilla själv är för tidigt född och bara vägde 2 kg och var 43 cm lång när hon föddes, så har vi en hel kartong med prematur kläder i förrådet. Problemet är bara att hon önskar sig en vinteroverall till Lisa och det var det enda som inte fanns i prematur storlekar när vi fick lilla. Jag undrar därför om det är någon som vet var man kan få tag i en overall i stl,40 cl till en docka ?

Av rosatjejen - 14 december 2010 16:05

Finns det någon juligare doft än blandningen av hyacint, pepparkaka och apelsin ?

De här dofterna triggar igång en massa varma barndoms  minnen hos mig.

Jag köpte 3 blå hyacinter idag som jag gjorde en lite grupp av i min fina hjärtformade kruka, så nu väntar jag bara på att dom ska slå ut så jag får den där riktiga juldoften här hemma.

Av rosatjejen - 14 december 2010 13:30

Vinterkräksjukan har fått grepp om min lilla, hon har spytt och spytt i ett helt dygn och är helt slut. Nu får hon behålla det lilla hon får i sig, men hon har ingen energi alls.

Nu hoppas jag att ingen annan här hemma blivit smittad, peppar, pepper så brukar vi inte smitta varann ........

 

Bantningen går sisådär, inte så lätt så här 10 dagar innan jul då godsakerna börjar ramla in, det ena godare än det andra, igår fick jag bl,a en hel låda med fina oljor och kryddor och en massa andra delikatesser.

 

Presentation

Jag skriver om livet i allmänhet, men också en del om vikt, bantning, och om hur det är att leva med mycket nedsatt lungkapacitet mitt i livet.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Min viktminskning

 
Besök ViktPejl

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards